مقامات مالزی خبرارتباط بازپرسی از نیروهای تندروی بازداشتی در این کشور را به ارتباط با هواپیمای مفقود شده مالزی تکذیب نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " روسیا الیوم" پلیس مالزی امروز یکشنبه اخباری را که برخی رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند مبنی بر اینکه نیروهای تندرو اسلامگرای بازداشت شده در مالزی در مورد هواپیمای مفقود شده مورد بازپرسی قرار گرفتند را تکذیب نمود.

بازپرس ارشد پلیس مالزی "خالد ابوبکر" گفت : این حرف مزخرفی است ، و این مسإله هیچ ارتباطی با هواپیمای مفقود شده ندارد.

روزنامه "دیلی میل" پیشتر از نماینده‌ای در هیئت مالزیایی مبارزه با جاسوسی گزارش کرده بود که : افراد تندرو بازداشتی در مالزی در مسأله هواپیمای مفقود شده به درخواست اداره اطلاعاتی آمریکا و انگلیس مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است ، پلیس مالزی پیشتر در کوالالامپور  و در ایالت کداح مالزی 11 نیروی تندروی اسلامگرا را به اتهام دست داشتن در کارهای تروریستی دستگیر کرده بود و بازپرس ارشد پلیس مالزی گفته بود ممکن است که این افراد با برخی دوستانشان در جنوب فلیپین و سوریه در تماس بوده‌اند و برای فرستادن شبه‌نظامیان به دمشق برنامه‌ریزی کرده بودند.

همچنین روزنامه (New Straits Times) اعلام کرده است که این افراد بازداشت شده به یک سازمان تندروی جدید مرتبط هستند که شامل 50 نفر می‌شوند و کار آنان انجام اقدامات تروریستی برضد منافع آمریکا و غرب ، از جمله اعمال تروریستی برضد شخصیت‌های دیپلماتیک و مکان‌هایی که افراد خارجی بازدید می‌نمایند ، می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار