مسئول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان گفت: ازدواج نباید به بهانه فراهم کردن امکانات زندگی به تاخیر بیفتد، غافل از اینکه زمانی به امکانات رفاهی دست پیدا می‌کنند که دیگر شور و نشاط جوانی خود را برای شروع زندگی مشترک از دست داده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، حجت‎الاسلام حسینی در کرسی آزاداندیشی که با موضوع ازدواج و خانواده توسط بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه برخی از جوانان امر مقدس ازدواج را به بهانه فراهم کردن امکانات زندگی به تاخیر می‎اندازند؛ غافل از اینکه زمانی به امکانات رفاهی دست پیدا می‎کنند که دیگر شور و نشاط جوانی خود را برای شروع زندگی مشترک از دست داده‎اند.

وی با بیان اینکه جوانان بجای تاخیر انداختن سن ازدواج به دلیل فراهم نبودن امکانات باید وعده‎های الهی را جدی بگیرند، افزود: خداوند از روی فضل و رحم مشکلات زندگی را مرتفع می‎کند؛ از این رو انسان باید با انگیزه نسبت به انجام امر ازدواج در سن جوانی مبادرت بورزد.

حسینی گفت: داشتن انگیزه تحول آفرین است و با تشکیل خانواده موجب می‎شود که انسان احساس مسئولیت کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی نباید مانعی برای ازدواج تلقی شوند، افزود: کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی نیست، اما آنچه که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از خانواده‎ها هستند که علیرغم برخورداری از وضعیت مالی مناسب با مشکلات عدیده‎ای مواجه هستند.

وی در ادامه از افزایش جمعیت به عنوان یکی از سیاست‎های کلان نظام یاد کرد و گفت: رسانه‎های بیگانه این سیاست را به تمسخر گرفته‎اند و اینگونه وانمود می‎کنند که نظام اسلامی با جمع‎آوری ابزار و وسایل پیشگیری از بارداری، به دنبال افزایش بی‎رویه جمعیت بدون کنترل است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.