تعیین نرخ سود تسهیلات توسط بانک‌ها موجب رقابت غیرمنطقی‌شان می‌شود و فعالیت‌هایشان را به سودآوری ختم نمی‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تعیین نرخ سود تسهیلات توسط بانک‌ها موجب رقابت بین بانک‌ها و آرام شدن وضعیت نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات می‌شود.
 
طبق گفته قائم مقام بانک مرکزی تعیین نرخ سود تسهیلات به بانک‌ها و بازار واگذار می‌شود تا آرامش در نرخ سود تسهیلات ایجاد شود.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی محمدرضا پورابراهیمی معتقد است: تعیین نرخ سود تسهیلات توسط بانک‌ها موجب رقابت غیرمنطقی بانک‌ها می‌شود و فعالیت‌هایشان را به سودآوری ختم کنند از اعطای تسهیلات و منابع به دست آمده،‌ انتفاع می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود: با ادامه رقابت غیرمنطقی، شرایط به ضرر اقتصاد کشور و فعالیت بانک‌ها می‌شود و بانک‌ها وارد چالش‌های جدی می‌شوند.
 
وی در خصوص تعیین نرخ سود تسهیلات توسط بانک‌ها گفت: بانک‌های کوچک و صندوق‌های قرض‌الحسنه از بین خواهند رفت و به ضرر نظام بانکی کشور و سپرده‌‌گذاران است و تورم انتظاری ایجاد می‌کند.
 
پورابراهیمی گفت: با اینگونه مدیریت، عملا در آینده سود به صفر می‌رسد و سرمایه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری واقعی سوق پیدا نمی‌کنند.
 
وی در پایان تأکید کرد: با اجرای تخصیص سود تسهیلات توسط بانک‌‌ها،‌ رقابت بین آنها ایجاد نمی‌شود و بازار بین بانکی به وجود می‌آید، به صورتی که بانک‌ها به یکدیگر اعتبار تخصیص می‌دهند و خلق ثروت و تولید واقعی برای کشور حاصل نمی‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، سود ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار