پیام دهکردی درسمت دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از بسیاری از مدیران تئاتر متخصص‌تر است.

عادل بزدوده‌ نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه و عروسک‌ساز مطرح درگفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:کارگردانی نمایش" آهای تو دیگه کی هستی" را بعد از پروژه ساخت عروسک‌های " شهر موش‌ها" بر عده گرفتم و این اثر یادبودی برای‌ عزیزانی مثل بیژن نعمتی شریف ازمجسمه‌سازان، کامبیر صمیمی مفخم ازطراحان لباس وحمیدحمزه‌زاده از شاعران حوزه ادبیات کودک است که دو دهه پیش فعالیت تئاتر کودک را در ایران شروع کردند.

بزدوده درادامه تصریح کرد: نمایش" آهای تو دیگه کی هستی" اجرایی برای کودکان است و صددرصد به صورت سایه‌بازی به اجرا درخواهد آمد و استفاده از سایه‌های رنگی مختلف با توجه به مضمون و قصه کار با تقویت جلوه‌ی بصری فضا‌های مختلف را تلفیق می‌کند.

بزدوده افزود: این اثر داستان غازی را روایت می کند که خود را دوست ندارد و قصد عوض کردن شمایل خود را دارد و با خواهش و التماس و درنهایت با مکرو حیله قطعات مختلف بدن خود را کامل می‌کند و به دلیل تبدیل شدن به موجودی جدید که هیچ جای جهان یافت نمی‌شود، شکارچی او را شکار می‌کند و در آخر باکمک دوستانش ازدست صیاد نجات می‌یابد.

بزدوده عنوان کرد: اجرای این کار را برای شرکت در جشنواره عروسکی کودک و نوجوان برعهده گرفتم و اگر به ما فرصت اجرا نیز داده نشود، درکانون پرورشی فکری کودک و نوجوان برای اجرا اقدام خوام کرد.

بزدوده در واکنش به اتفاقات اخیرو بیانیه‌ی انجمن تئاتر کودک و نوجوان درخصوص دبیر پیام دهکردی گفت: هرچند که با انجمن تئاترکودک و نوجوان موافقم و می گویم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ولی با کوبیدن پیام دهکردی به عنوان دبیر جشنواره مخالفم چون دیکته نانوشته غلط هم ندارد پس باید دید که در طول مدیریتش چه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: "پیام دهکردی" از بسیاری از مدیران تئاتری متخصص‌تر است و برای به نتیجه رسیدن ابتدا باید برآیند تبدیل به فرآیند شود و آن وقت قضاوت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیام ، دهکردی ، کودک ، نوجوان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.