امید غنمی گفت: خانواده‌ی آمریکایی طرف مقابل پرونده‌ی الواح گلی تخت جمشید نسبت به حکم بدوی دادگاه مبنی بر عدم توقیف این الواح اعتراض کرد.

امید غنمی مدیر کل حقوقی سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: خانواده‌ی آمریکایی طرف مقابل پرونده‌ی الواح گلی" تخت جمشید" ابتدا حکم توقیف این الواح را از دادگاه گرفته بود، که سرانجام اوایل فروردین سال 93 حکم بدوی به نفع سازمان میراث فرهنگی مبنی بر غیر قابل توقیف بودن این الواح از سوی دادگاه بخش شمالی ایلینویز صادر شد و با توجه به اینکه حکم قطعی نبود و در مرحله‌ی بدوی صادر شده بود، این حق برای طرفین وجود داشت که نسبت به حکم اعتراض کنند.

وی افزود: طرف مقابل پرونده‌ی الواح گلی" تخت جمشید" در وقت مقرر نسبت به حکم صادره به نفع ایران یک هفته قبل اعتراض و تقاضای تجدید نظر کرد.

غنمی تصریح کرد: باید پرونده‌ در مرحله‌ی تجدید نظر دوباره رسیدگی شود اما چه مدت این رسیدگی پرونده و صدور حکم نهایی طول خواهد کشید مشخص نبوده، به طوری که در مرحله‌ی بدوی تا حکم صادر شود 8 سال زمان برد.

مدیر کل حقوقی سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: منتظر هستیم پرونده به دادگاه تجدید نظر برود و پیگیری کنیم و پروسه‌ی دفاع از پرونده دراین مرحله را انجام دهیم.

وی افزود: روند رسیدگی به پرونده‌ی الواح گلی "تخت جمشید" از سوی وکلای کشور ایران در آمریکا انجام خواهد گرفت.

گفتنی است: 30 هزار قطعه الواح هخامنشی در سال 1930 به موسسه شرق شناسی شیکاگو برای مطالعه به امانت سپرده شده بود که تا الان 5 هزار قطعه از این الواح خوانده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هخامنشی ، الواح ، دادگاه ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار