دکتر پیوندی با بیان این که باید شعار امسال را در جامعه به منصه ظهور برسانیم گفت: با توجه به این که غرور ملی ما بر سه اصل اقتصاد، فرهنگ و دانش و علم استوار است، ما دانشگاهیان از هر قشری می توانیم در راستای اوج این ارکان اساسی اقتدار ملی گام برداشته و باعث غرور ملی شویم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دانشگاه باید بتواند این شعار ارزشمند را در صحنه اجتماع به منصه ظهور برساند. با توجه به این که غرور ملی ما بر سه اصل اقتصاد، فرهنگ و دانش و علم استوار است، ما دانشگاهیان از هر قشری می‌توانیم در راستای اوج این ارکان اساسی اقتدار ملی گام برداشته و باعث غرور ملی شویم. 

وی با بیان این که دانشگاه می‌تواند در بعد اقتصادی که عدالت محور و دانش بنیان است تلاش کند افزود: در بعد فرهنگی نیز دانشگاه می‌تواند این فضا را ارتقا داده و باعث ارتقای فرهنگ در جامعه شود و تلاش در راستای علم و دانش نیز که جزو کارهای همیشگی دانشگاه است. 

رئیس دانشگاه تاکید کرد: در سال 93 باید گامهای بلندی را برای دانشگاه برداریم زیرا دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با این گستره جمعیتی یکی از بزرگترین دانشگاههای کشور است و اگر بتوانیم در بخشهای مختلف آموزشی، درمانی، پژوهشی، بهداشتی و دانشجویی گامهای بلندی را برداریم مطمئنا بعنوان دانشگاهی پیشرو در کشور مطرح می شویم.

وی نظام سلامت را نظام پرچالشی برشمرد و با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از اردیبهشت ماه اظهار داشت: این موضوع هم یک فرصت و هم یک تهدید می تواند شمار آید. اگر به نحو صحیح از آن بهره گرفته شود یک فرصت برای پرش دانشگاه به شمار می‌آید و در غیر اینصورت می تواند 
بعنوان یک تهدید مطرح شود. بنابراین همکاری، مشارکت، مسوولیت پذیری و همدلی مجموعه دانشگاه در این راستا لازم است تا با ارایه خدمت مناسب در مراکز درمانی و بیمارستانها باعث افزایش رضایتمندی مردم شویم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.