اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه9 از سال 1386 فعالیت خود را در زمینه اجرای ابلاغیه‌های اداره کل مطالعات شهرداری تهران آغاز نمود.

حمیرا صفاخو، اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه9 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه9 از سال 1386 فعالیت خود را در خصوص اجرای ابلاغیه‌های اداره کل مطالعات شهرداری تهران در زمینه طرح اتاف و پژوهش‌های محلی آغاز نمود.

وی ادامه داد: پژوهش‌های محلی در دو زمینه نیم رخ و هم‌اندیشی اجرا می‌شود.

اداره مطالعات منطقه9 در بخش نیم رخ در محله‌های هشت گانه این منطقه، بانک اطلاعاتی شامل افراد اثرگذار اماکن اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، مسائل و آسیب‌های هر محله را جمع‌آوری و عناصر حس تعلق در هر محله را شناسایی نموده و اطلاعات مربوطه به سامانه نیم رخ در سایت شهرداری تهران وارد شد.

مدیر اداره مطالعات شهرداری منطقه9 تصریح کرد: در بخش هم‌اندیشی نیز به فعالیت در زمینه نشست‌های گروهی متمرکز و افراد اثرگذار در جهت شناسایی مسائل و مشکلات، برگزاری نشست‌های تدوین سند مطالعاتی در هر محله برای دستیابی به نقاط قوت و ضعف و استخراج محورهای پژوهشی و تصویب سند5 ساله مطالعاتی پرداخت.

صفاخو ادامه داد: در هر محله بطور تقریبی 6محور پژوهشی استخراج شد، همچنین در این بخش در سال گذشت اقدام به برگزاری همایش‌های محله خوب، زندگی مطلوب نمود.

وی در ادامه افزود: خانه‌های پژوهش این منطقه فعالیت رسمی خود را در سرای محلات از سال 1391 آغاز نمودند و پژوهشگران با استقرار خود در این خانه بستری لازم برای هم فکری و هم‌اندیشی‌های نخبگان اثرگذار و ساکنان محلی فراهم می‌کنند.

مدیر اداره مطالعات شهرداری منطقه9 خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تخصصی و کانون‌های مربوطه به خانه پژوهش در محله‌های این منطقه تشکیل شد و پژوهشگران همچنان آماده جذب عضو فعال در کانون‌های مربوطه هستند. همچنین در بخش اتاف نیز گفتنی است، هم این کلمه اختصار شده عبارت ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی است که اداره مطالعات منطقه9 از سال 1386 تاکنون به تهیه اتاف برای پروژه‌هایی مانند احداث پل عابر پیاده در بزرگراه 45متری زرند،‌ احداث پل عابرپیاده و اصلاح هندسی سه راه آذری، توسعه و تجهیز مرکز شهربانو، سرا محله فتح و ... پرداخته است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: منطقه9 ، شهرداری ، مطالعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار