تعرفه نرخ آگهی ‏های دولتی برای سال 1393 اعلام شد.

 به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از سایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ؛ ماده1 – نرخ چاپ آگهی ‏های دولتی و گزارش آگهی (رپرتاژ) در مطبوعات با قطع یا فرم روزنامه‏ ای برای هر کادر رنگی به ریال به شرح جدول زیر است:

الف- نشریات سراسری در پنج گروه به شرح جداول ذیل محاسبه می‌شوند.














ب- نشریات استانی(محلی یا منطقه‌ای) در سه گروه به شرح جداول ذیل محاسه می‌شوند.


تبصره 1- قیمت‏های یاد شده بر مبنای کادر واحد مطبوعات به اندازه تقریبی (cm 3/5×8) می‌باشد. کادرهایی که با 10% اختلاف نسبت به اندازه فوق کوچکتر یا بزرگتر به چاپ می‏رسند با همین جدول محاسبه می‏شوند.

تبصره 2- در مطبوعات با شمارگان یکصدهزار نسخه و بالاتر که با حداقل 16 صفحه یا بیشتر چاپ می‏شوند، قیمت سایر صفحات رویی نیز مطابق با صفحه دوم یا سوم محاسبه می‏شود. صفحات رویی شامل دوم، سوم، چهارم و سه صفحه ماقبل آخر است.

ج- رتبه‌ خبرگزاری‌ها و سایتهای خبری نیز با توجه به تعداد بازدید کننده و کیفیت، تعیین و تعرفه درج آگهی در آنها بر مبنای واحد پیکسل به شرح ذیل محاسبه می‌شود:




تبصره: درج آگهی در هر یک از لایه‌ها که پس از اسکرول قابل مشاهده هستند با 20% کاهش محاسبه خواهد شد.


ماده 2- نشریات مجلد شده نیز در یکی از گروه‌های فوق محاسبه و قیمت‌های مربوط، برای 28 سانتیمتر مربع (cm 3/5×8) در نظر گرفته می‌شود. ردیف مربوط به صفحه آخر برای پشت جلد و صفحه 2یا3 برای داخل جلد محاسبه می‌گردد.

ماده 3 – قیمت آگهی‏ هایی که اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی ملزم به پرداخت وجه آن هستند قبل از چاپ دریافت و به شرح زیر محاسبه می‏شود:

الف – در نشریات گروه 3 و 4 و 5 سراسری و کلیه نشریات استانی نرخ چاپ آگهی‏ های حقوقی شامل ثبت شرکت ‏ها و مالکیت ‏های صنعتی بر مبنای هر کادر 240.000 ریال و سایر آگهی‏های حقوقی شامل تحدید حدود، نوبتی، فقدان سند، اجرایی، مزایده، دادرسی مدنی، حصر وراثت و غیره بر مبنای هرکادر 120.000 ریال محاسبه می‏گردد.

ب – نرخ چاپ هر دو گروه از آگهی‏های یاد شده فوق در نشریات گروه 1 و 2 سراسری بر مبنای هر کادر 600.000 ریال خواهد بود.

تبصره – هر کادر شامل یکصد کلمه خواهد بود و همچنین در صورت سفارش چاپ آرم توسط دستگاه اگهی دهنده به میزان یک کادر به مبلغ آگهی اضافه خواهد شد.

ماده 4- نرخ چاپ کلیه آگهی‏ هایی که به صورت سیاه و سفید منتشر می‏َشوند در مواد (1) و (2) بیست درصد (20%) کمتر از تعرفه‌‏های مقرر و نرخ چاپ آگهی‏های کیفری دادگستری در کلیه نشریات متقاضی برای هر کادر رنگی یا سیاه و سفید 250.000 ریال و در صورت تاکید آگهی دهنده برای چاپ در نشریات غیرمتقاضی، مطابق با قیمت سیاه و سفید در گروه مربوط خواهد بود. چاپ کلیه آگهی ‏های کیفری دادگستری حداکثر با فونت 10 نازک و کمترین فاصله سطر مورد پذیرش خواهد بود.

ماده 5- هزینه‏های مربوط به تهیه عکس، ترجمه، طراحی آگهی و سایر هزینه‏های جانبی با کارشناسی و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده سازمان آگهی دهنده است.

ماده 6- تعرفه‏ های مذکور در این آیین‌‏نامه برای سال 1393 اعتبار داشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعرفه‏ های جدید را حداکثر تا پایان اسفند ماه این سال اعلام می نماید.

انتهای پیام/


برچسب ها: نرخ ، آگهی ، دولتی ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.