دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت امسال پنج هزار میلیارد ریال برای حمایت از طرح های خلاقانه مبتکران و مخترعان در نظر گرفته است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرجی دانا در جمع مردم شهرستان آبدانان در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهر اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های دولت تبدیل ایده های علمی به ثروت است.

وی افزود: 150 مرکز رشد هم اکنون در سراسر کشور برای حمایت از طرح های ابداعی دانشجویان و اساتید دانشگاه ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از فعالیت 35 بوستان کارآفرینی در کشور خبر داد و یادآور شد: یک بوستان نیز در استان ایلام راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به فعالان حوزه کارآفرینی منطقه است.

وی تاکید کرد: با ابتکار عمل رئیس جمهوری و با ارائه ساز و کارهای مؤثر شاهد کم شدن اثر تحریم ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

دکتر فرجی دانا تصریح کرد: نرخ تورم در هشت ماهه گذشته از 45 درصد به 32 درصد کاهش یافته و در صدد هستیم این آمار را به 25 درصد کاهش دهیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه آبدانانی ها را از مردمان تحصیل کرده و با درجه هوشی بالا دانست و تاکید کرد: نام این شهرستان در فهرست وزارت علوم به عنوان یکی از افتخارهای ملی می درخشد و نمونه بارز شخصیت های بزرگ این منطقه شهیدان رضایی نژاد و جرایه هستند.

دکتر فرجی دانا در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه من حامل سلام و درود رییس جمهوری به مردم شهرستان شهید پرور آبدانان هستم، گفت: وجود جوانان تحصیل کرده و مستعد یکی از مزیت های آبدانان است که وظیفه مسئولان اجرایی را برای توجه بیشتر به این شهرستان دوچندان کرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار