رئیس بانکرینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در سالجاری برنامه ریزی کردیم که فروش سوخت به کشتی‌ها از طریق شرکت‌های فعال در حوزه بانکرینگ دست کم سه میلیون و 120هزار تن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افشین کرمی در حاشیه برگزاری نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به  این که ماده 131 قانون برنامه پنجم وزارت نفت را مکلف به افزایش 20 درصدی سالیانه سهم بانکرینگ ایران در منطقه (دریای عمان و خلیج فارس)کرده است اظهار داشت: بر اساس چشم انداز پیش بینی شده در برنامه توسعه و برنامه های مدون در طرح جامع بانکرینگ،فروش فرآورده های نفتی(نفت کوره و نفت گاز) از طریق بانکرینگ باید به اهداف پیش بینی شده در سالهای برنامه برسد.
 
وی حجم بانکرینگ مواد سوختی (نفت کوره و نفت گاز) به شرکتهای فعال در این زمینه را به منظور تامین سوخت مورد نیاز کشتی های عبوری در دریای عمان و خلیج فارس سال گذشته، دو میلیون و 820 تن اعلام و اظهار کرد: 2.7 میلیون تن از این مقدار نفت کوره و 120 هزار تن آن نیز نفت گاز بوده است.
 
کرمی گفت: امسال نیز برنامه داریم فروش سوخت به کشتی ها از طریق شرکت های فعال در حوزه بانکرینگ به دست کم سه میلیون و 120هزار تن که سه میلیون تن آن نفت کوره است، افزایش یابد.
 
به گفته رئیس بانکرینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، ارزش تقریبی درآمد حاصل از بانکرینگ این مقدار نفت گاز و نفت کوره بر پایه قیمت‌های بین المللی معادل 1.5 تا دو میلیارد دلار برآورد می شود.

وی تصریح کرد: تامین بموقع سوخت مورد نیاز شرکت های بانکرینگ، تخففیف براساس شرایط بازار منطقه ای و بین المللی در چارچوب دستور عمل وزارت نفت، همچنین دریافت بهای سوخت به صورت ریالی راهبردهایی هستند که انتظار می رود نیل به این اهداف را امکان پذیر کند.
 
رئیس بانکرینگ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت:هم اکنون فروش سوخت به کشتی های عبوری در منطقه از طریق 6 شرکت توانمند در بنادر مختلف کشور انجام  می شود.
 
کرمی با مهم برشمردن سوخت رسانی و خدمات جانبی مطلوب به کشتی های عبوری در دریای عمان و خلیج فارس، تاکید کرد: شرکت هایی که نتوانند در زمینه بانکرینگ خدمات مناسبی ارائه کنند از ادامه همکاری باز داشته خواهند شد.
 
وی با بیان این که این شرکت ها به طور مستمر ارریابی می شوند، تاکید کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، شرکت‌های فعال در  زمینه بانکرینگ تاکنون قابلیت‌های خوبی از خود نشان داده اند و تا این زمان نیازی به حذف یا جایگزینی آنها احساس نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار