سرانه مصرف سيگار در يک سال در کشور به 6 هزار و 700 ميليارد تومان به صورت گردش مالي رسيده است و اين يعني مردم پول مي‌دهند تا مريض شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر سياري معاون بهداشت وزير بهداشت گفت: متاسفانه ميزان مصرف سيگار به قدري افزايش يافته است که گردش مالي در سرانه مصرف آن طي يک سال به ميزان 6 هزار و 700 ميليارد تومان در کشور رسيده است که بر اساس آن تقريبا کاملا مشهود است که مردم براي بيمار شدنشان آن هم در شرايطي که بيماريهاي غير واگير تبديل به يک اپيدمي شده است ، پول مي پردازند.

وي با تاکيد بر همکاري انجمن‌ها براي کمک به ارتقاء توانمندي مردم در راستاي ترويج خود مراقبتي تاکيد کرد: انجمن‌ها و همکاريشان در اين راستا بسيار کمک کننده است و به همين منظور انتظار مي‌رود که از همکاريشان در افزايش خود مراقبتي مردم که 70 درصدشان شهر نشين و بقيه روستا نشينند ، بهره مند شويم و اين در حالي است که بيماري‌هاي غير واگيري همچون سرطان تا 40 درصد قابل پيشگيري است و به همين منظور نياز است که انجمن‌ها در توسعه شبکه جامع بهداشت در سراسر کشور بويژه در مناطق محروم و رفع نواقص آنها سهيم شده و کمک کنند.

معاون بهداشت ادامه داد : بايد هدف اصلي همگي کاهش بار بيماريها و نيز کاهش هزينه‌هاي تحميلي سنگين به خانواده‌ها بويژه در نقاط محروم قرار گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار