مدیر انتشارات عصر داستان:

واگذاری حوزه اجرایی نمایشگاه کتاب به تشکل‌ها فرصتی برای دولت است

مدیر انتشارات عصر داستان، ناشر برتر سال گفت: دولت وظایف مهمی چون هدایت و سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ دارد و واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به تشکل‌ها، فرصت‌های بهتری را برای دولت فراهم می کند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «محمد حسنی» گفت: با وجود اینکه مدیریت جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصت کمی برای واگذاری نمایشگاه به تشکل‌ها داشت، برنامه‌های خوبی را انجام داده است.
 
وی افزود: به نظر می‌رسد که واگذاری نمایشگاه کتاب به تشکل‌ها کار درستی باشد، زیرا ظرفیت و انرژی معاونت فرهنگی باید در عرصه فرهنگ، سیاست گذاری، نظارت نوآوری و هدایت صرف شود و اگر صرفا معطوف به برگزاری نمایشگاه کتاب و مسائل اجرایی باشد، محتوا را  از دست خواهیم داد.
 
حسنی با تاکید بر پیچیدگی‌هایی که در بحث واگذاری نمایشگاه به تشکل ها وجود دارد گفت: باید شرایط و زمینه‌های این واگذاری فراهم شود زیرا نشدنی نیست. امسال با توجه به شرایطی موجود، نمایشگاه مرتب تر و بهتر شده است و تلاش شده تا این دوره از نمایشگاه متفاوت باشد اما نباید فراموش کرد که بخش قابل توجهی از مسائل نمایشگاه معطوف به مکان نمایشگاه است که مواردی چون تسهیلات رفاهی و اطلاع‌رسانی، مخابرات، حمل و نقل، ایاب و ذهاب و غیره را شامل می شود، البته بنده اعتقاد دارم به لحاظ موقعیت مکانی و شهری هیچ جا بهتر از مصلی نیست ولی طراحی و ساخت مصلی قطعا برای نمایشگاه نبوده است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار