نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

حضور سلایق گوناگون در نمایشگاه کتاب تهران ستودنی است

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در نمایشگاه امسال، ناشران بسیاری با سلایق و مبانی فکری گوناگون امکان نمایش و فروش آثارشان را یافتند که این موضوع شایسته قدردانی است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «کمال‌الدین پیرمؤذن» درباره مشارکت و واگذاری نمایشگاه به بخش خصوصی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در مباحث انتخاباتی، واگذاری عموم مسائل فرهنگی به اهالی فرهنگ و نهادهای مدنی فعال در عرصه فرهنگ بود.
 
وی افزود: دستیابی به فرهنگ صحیح با دولتی کردن فرهنگ منافات دارد و واگذاری امور به فعالان مجرب اهل فرهنگ، دستیابی به اهداف این حوزه را شتاب می بخشد.
 
پیرمؤذن همچنین با انتقال نمایشگاه به خارج از شهر مخالفت کرد و توضیح داد: فرهنگ باید همواره در بطن جامعه حضور داشته باشد. ترافیک ناشی از نمایشگاه اتفاق ناخوشایندی نیست و باعث بازگرداندن جهت و جنبه افکار عمومی از همه مسائل غیراولویت‌دار به سوی فرهنگ است. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باید در  فضایی مناسب و در مرکز شهر برگزار شود.
 
نماینده مردم اردبیل درباره اهمیت این دوره از نمایشگاه نیز گفت: اعمال ممیزی و محدودیت سلایق و مبانی فکری در نمایشگاه امسال کم‌رنگ است. امسال فضای مطلوبی به وجود آمده که ناشی از انتخاب رئیس‌جمهوری است که به همه سلایق توجه می‌کند و احترام می‌گذارد. ناشران بسیاری با سلایق و مبانی فکری گوناگون امکان نمایش و فروش آثارشان را یافتند و این موضوع شایسته قدردانی است.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار