برای بیدار کردن یا همان Wake up دستگاهی که به خواب رفته است به دسترسی به دستگاه و فشار کلید اینتر یا کلیک ماوس نیاز دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات ممکن است دسترسی به رایانه‌ موردنظر شما کمی دشوار باشد یا حتی از رایانه‌ مربوط به عنوان سرور استفاده و در مکانی بسته نگهداری شود. در چنین شرایطی بیدار کردن رایانه توسط شبکه و فناوری Wake on LAN بهترین انتخاب است.

حال چنانچه قصد داشته باشید می‌توانید رایانه‌ مک خود را با استفاده از آیفون نیز بیدار کنید، برای بیدار کردن مک توسط آیفون ‌باید این مراحل را دنبال کنید:

1 ـ به تنظیمات سیستمی (System Preferences) در مک بروید و در بخش Energy Saver گزینه‌ Wake For Network (or Ethernet‌/‌Wi-Fi) Access را فعال کنید.

2 ـ به بخش شبکه در تنظیمات سیستم مراجعه کرده و پس از انتخاب کارت شبکه‌ موردنظر، آدرس مک و آی‌پی متعلق به آن را در جایی یادداشت کنید.

3 ـ یکی از نرم‌افزارهای مخصوص بیدار کردن رایانه با شبکه را روی آیفون نصب کنید. (WakeIP، Mocha WOL و iNet WOL نمونه‌هایی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.)

4 ـ نرم‌افزار نصب شده روی آیفون را اجرا کرده و آدرس مک و آی‌پی رایانه را در تنظیمات آن وارد کنید.

5 ـ از حالا به بعد هرگاه بخواهید رایانه‌ مک خود را از خواب بیدار کنید ‌باید نرم‌افزار مورد نظر در آیفون را اجرا و روی گزینه‌ موجود برای wake up کلیک کنید.

توجه: این قابلیت در صورتی قابل استفاده است که رایانه و آیفون شما به یک شبکه یکسان متصل باشند. (استفاده در شبکه اینترنت امکان‌پذیر نیست.)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار