"هفت پیکر" عنوان هشت اثر ارزشمند هنرمند برجسته ایرانی است ،که عصر امروز به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران ؛مراسم اهدای هشت اثر محمود زنده رودی با عنوان هفت پیکر با حضور  مجید ملانوروزی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران،امیر احمد فلسفی خوشنویس،در موزه هنرهای معاصر تهران انجام شد.

بنابراین گزارش،در این مراسم ملا نوروزی با اشاره به آثار زنده رودی گفت:صاحبان اصلی موزه هنرهای معاصر هنرمندان هستند،چرا که آثار ارزشمند آنها در موزه نگهداری می شود.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت:استاد محمود زنده رودی بر اساس سنت حسنه،هشت اثر از آثار ارزشمندش را به موزه اهدا کرد.

وی در وصف آثار برجسته این هنرمند ایرانی افزود: آثار زنده رودی متاثر از هنر ایرانی و با شکل نوین و امروزی روایت جدیدی از گنجینه فرهنگ و ادب یعنی گنجینه نظامی دارد.

زنده رودی تاریخ را تکرار نکرد

در ادامه این مراسم امیر احمد فلسفی نیز گفت: زنده رودی با وجود اینکه سالها در خارج از کشور زندگی کرده است، اما همچنان آثاری با عناصر هنر ایرانی را خلق می کند.

وی اضهار داشت: طرح ها ،رنگ ها و بافت هایی که برگرفته از هنر ایرانی  است،در آثار این هنرمند شهیر ،کاملا مشهود است.

هنر ایرانی در گنجیته موزه ای جهانی

محمود زنده رودی هم در این مراسم ضمن اشاره به اضهار تمایل به جهت اهدای هشت اثرش به موزه هنرهای معاصر گفت: از مدتها قبل علاقه مند بودم که هشت تابلوی هفت پیکر را که بیانگر هنر ایرانی و بر اساس گنجینه ارزشمند ادب و هنر ایرانی(نظامی گنجوی)را که خلق کرده ام،به موزه اهدا می کنم.

وی گفت: از موزه هنرهای معاصر تهران قدر دانی می کنم که امکانی فراهم کرد تا مجموعه هفت پیکر در گنجینه این موزه برتر در بین موزه های جهان نگه داری شود.

گفتنی است: مجموعه هفت پیکر متشکل از :هشت تابلوی ترکیبی،با رنگ ها و نقش های کاملا ایرانی است که از امشب به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران اضافه شد.

لازم به ذکر است: زنده رودی بیش از سه دهه است که در فرانسه زندگی می کند اما آثارش همچنان رنگ و بوی هنر شرقی و ایرانی دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار