عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند بسیج همگانی و نگاه مستمر است، گفت: باید در تمام عرصه‌ها و مکان‌ها به فکر تقویت و پرورش انسان‌های صالح و کارآمد بود.

"احمد آریایی‌نژاد"، نماینده همدان و ملایر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شیوع اعتیاد در میان دانش‌آموزان، گفت:این مشکلات به عوامل متعددی بستگی دارد که اولین عامل سبک زندگی است.

وی ادامه داد: دانش آموزان ممکن است آموزش ندیده و یاد نگرفته باشند که برای سرگرمی و اوغات فراغت خود چه کاری باید انجام دهند و بالعکس در مواقع ناراحتی چگونه با آن کنار بیایند و امکان دارد آنان روش‌ها و فنون حل مسئله را ندانند.
 
وی با بیان این که دنیای استکبار برای کشورهای جهان سوم برنامه‌ریزی کرده، گفت: آنان هدفمند کار می‌کنند و دگرگون ساختن ساختار فرهنگی کشور مد نظرشان است.
 
این نماینده مجلس، افزود: مواد مخدر به گونه‌ای نیست که انتظار داشته باشیم مرزها بسته شود، زیرا بسیاری از این مواد مخدر مصنوعی‌اند و داخل شهرها و خانه‌ها ساخته می‌شوند.
 
آریایی‌نژاد تاکید کرد: یکی از بخش‌های مربوط به مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و مربوط به حوزه بهداشت و درمان می‌شود یا در مواردی به مسائل اجتماعی و روحی برمی‌گردد، بنابراین حوزه بهداشت و درمان در حل این معضل باید با نهادهای دیگر همسان و هماهنگ باشد.
 
این نماینده مجلس با بیان این که ،کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و فراکسیون ورزش و جوانان در این راستا وظایفی دارند، گفت: هر اداره‌ای که در تعلیم و تربیت موثر است از جمله، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و صدا و سیما نیز نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: مانور اصلی به سمت درمان مواد مخدر است و مسائل دیگر مغفول می‌ماند، بنابراین باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

این نماینده مجلس با بیان این که قاچاق سیگار رو به افزایش است، گفت: عده‌ای از این امر سود می‌برند، بنابراین باید تقاضا را کم کنیم تا  جوانان و نوجوانان به این مسئله روی نیاورند، متاسفانه خانم‌ها نیز به این مسئله روی آورده‌اند.

آریایی‌نژاد، افزود: افزایش رو به رشد استفاده از مواد مخدر، نشان از ناتوانی ما در پرداختن و وادار کردن افراد به امور غیرمنکر دارد.
 
این نماینده مجلس با بیان این که در مدت 1 سال در استان حوزه انتخابیه خود در راستای مبارزه با مواد مخدر پایلوتی را ارائه کرده، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند بسیج همگانی و نگاه مستمر است، بنابراین باید در تمام عرصه‌ها و مکان‌ها به فکر تقویت و پرورش انسان‌های صالح و کارآمد بود.
 
عضو کمیسیون بهداشت، خاطر نشان کرد: هر کس حداقل باید خانواده خود را رصد کند، زیرا این موضوع مانند خطر ایدز همه را تهدید می‌کند و این مسئله همگانی یک تدابیر همگانی را می‌طلبد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار