آيت‌الله مجتهد شبستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه تغییر در تایید صلاحیت‌ها را نمی‌دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان در تغییر آیین‌نامه انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری، گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه تغییر در تایید صلاحیت‌ها را نمی‌دهد.

 "آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر اصلاح طلبان در تغییر آیین‌نامه انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: آن چه در آیین نامه انتخابات خبرگان رهبری آمده این است که مقررات انتخابات خبرگان، کیفیت اداره جلسات، کمیسیون‌ها و به طور کلی آیین نامه به دست خود اعضا است.
 
وی ادامه داد: آیین نامه موجود در مجلس خبرگان توانایی تغییر ندارد، مگر آن که در همان مجلس نسبت به کیفیت آیین‌نامه مبحث به رای گذاشته شده و یا در کمیسیون آیین نامه طرحی جدید بیاید.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تایید انتخابات و یا صلاحیت برعهده فقهای شورای نگهبان است هم چنان که در قانون اساسی آمده تمام انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری به غیر از شوراها که مجلس وظیفه نظارت بر آن را دارد با نظارت شورای نگهبان انجام می‌گیرد.    
 
امام جمعه تبریز با بیان این که نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه تغییر در تایید صلاحیت‌ها را نمی‌دهد، افزود: کیفیت اداره جلسات و مسائل دیگر برعهده خود مجلس خبرگان است از این جهت کسی راه به جایی نمی‌برد.

شنیده ایم در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان درباره انتخابات خبرگان گفته شده است: باید تلاش کنیم در آیین نامه این مجلس که نظارت و تایید صلاحیت‌ها را به شورای نگهبان داده است تغییر به وجود آوریم؛ از دیگر مصوبات این جلسه، فضاسازی رسانه‌ای برای ورود چهره‌های غیر مجتهد به مجلس خبرگان بود تا آن‌ها بتوانند بر مدیر و مدبر بودن رهبری نظارت داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار