"محمدحسین صوفی" گفت: رسانه یک دانشگاه بزرگ فرهنگی و تأثیرگذار بوده که مدرسان و معلمان آن جزو برنامه‌سازان و دانشجویان آنها مخاطبان ما هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ "محمدحسین صوفی" معاون صدای رادیو ضمن خوش‌آمدگویی به همه مهمانان حاضر در نشست مشترک ایران در حوزه "رادیو" با دیگر کشورها گفت: خوشحالم که با مهمانان عزیزمان بیشتر آشنا شدم باید بگویم که رسانه یک دانشگاه بزرگ فرهنگی و تأثیرگذار است که مدرسان و معلمان حکم برنامه‌سازان و دانشجویان نیز مخاطب ما هستند.

براین اساس: ما در رسانه می‌توانیم برای همه امور اجتماعی سیاسی اقتصادی و خانواده نیز برنامه تولید کرده و آنها را پخش کنیم. 

وی افزود: در عین حال جشنواره و برگزاری اجلاس‌ها فرصت مغتنمی است که همه تئورسین‌ها دور یکدیگر جمع شوند و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.ما به عنوان اهالی رسانه باید یک چشم باز و یک گوش شنوایی برای دیدن و شنیدن حقایق داشته باشیم. 



معاون صدای رادیو تصریح کرد: در حال حاضر بشر علیرغم دیدن و شنیدن خیلی از زیبایی‌ها از برخی ناملایمات و بی‌عدالتی‌ها در جامعه رنج می‌برد کماکان ما شاهد بحران جنگ در برخی از کشورهای دنیا هستیم و ظلم و بی‌عدالتی در برخی از جوامع باعث تخریب محیط زیست توسط قدرت‌های بزرگ جهان نیز شده است. 

وی افزود: ایجاد بحران در خانواده‌ها وظیفه ما را به عنوان افراد آگاه در رسانه سنگین‌تر می‌کند و باید با توجه به این بحران برنامه‌سازی کنیم، که بر این اساس ما در رسانه ملی آمادگی هرگونه همکاری با رسانه‌های دیگر جهان خواهیم بود. 

خوشبختانه در سال‌های اخیر در کشور ما رشد و توسعه قابل توجهی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ایجاد شده و در حال حاضر ما به عناوین مختلفی از زبان‌های متفاوت جهان برنامه‌هایی را روی آنتن می‌بریم که از میان آنها می‌توان به زبان‌های عربی، انگلیسی و اسپانیایی اشاره کرد. 

صوفی ادامه داد: شبکه‌های رادیویی با تولید و پخش بیش از 50 زبان دنیا و در بخش ملی می‌توان به شبکه‌های لوکال اشاره کرد. در رادیو با توجه به 26 شبکه رادیویی، برنامه‌های شبکه‌ها در سه حوزه عمومی، اختصاصی و تخصصی نیز تعریف می‌شود و ما گام‌های بزرگی را در راستای شبکه‌های تخصصی برداشته‌ایم به عنوان مثال شبکه رادیویی اقتصاد به مسائل مختلف اقتصادی کشور می‌پردازد و همین‌طور شبکه رادیویی سلامت که در حوزه سلامت برنامه‌های مختلفی را با حضور کارشناسان زبده روی آنتن می‌برد. 

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به پخش موسیقی از شبکه‌های متفاوت رادیویی گفت: دو شبکه موسیقایی داریم که یک شبکه موسیقی پاپ، کلاسیک و سنتی را پخش می‌کند و شبکه دیگر با نام نغمات آئینی موسیقی را بدون ساز پخش می‌کند و به دنبال آن شبکه رادیویی پیام هر 15 دقیقه یکبار خبر پخش کرده و بعد از آن مخاطبان شاهد شنیدن چند قطعه موزیک از این شبکه رادیویی خواهند بود. 

صوفی اظهار داشت: آماده هستیم تا در جشنواره‌های یکدیگر شرکت کنیم و از تجربه‌های همدیگر نیز بهره‌مند شویم شما در بازدید از چند استودیو شاهد تجهیزات به روز ما بودید. 

 پاسخ معاون صدای رسانه ملی به میهمانان خارجی 

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در پاسخ به سوال یکی از میهمانان مبنی بر این مطلب که آیا شبکه‌ای برای افراد معلول نیز وجود داشته یا خیر؟ گفت: برخی از برنامه‌ها به افراد معلول نیز اختصاص داشته ولی به طور مستقیم شبکه‌ای برای معلولان نداریم. 

وی در پاسخ به سوال یکی از میهمانان مبنی بر داشتن شبکه‌ای به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی افزود: چنین شبکه رادیویی نداریم ولی در بخش برون‌مرزی همه آثار فرهنگی، تاریخی و توریستی به منظور معرفی همه نقاط ایران برنامه‌هایی را روی آنتن می‌برند. 

صوفی در پاسخ به این سوال که آیا پیدا شدن مولتی رسانه‌های پلت فرم َآیا می‌تواند ایجاد چالش کند، تصریح کرد: در رسانه هیچ چیز نمی‌تواند ایجاد چالش کند. 

در ادامه این نشست یکی از میهمانان با اشاره به اهمیت سازمان صدا و سیما در حوزه سلامت با طرح این سوال که آیا عوامل برنامه‌ساز رادیو در حوزه سلامت از پزشکان متخصص نیز بهره‌مند می‌شوند گفت: جامعه سالم نیاز به پزشکان سلامت دارد و با پیشرفت تکنولوژی می‌بینیم که مشکلات زیادی مردم را دربر می‌گیرد. 

در این راستا رسالت رسانه ملی در هشدار دادن در حوزه سلامت بوده و ایجاد تسهیلاتی مفید را برای مردم لازم می‌داند. ما ده سال پیش رادیو سلامت را راه‌اندازی کردیم و در یک سال گذشته شبکه تلویزیونی سلامت را نیز راه‌اندازی کردیم. 

صوفی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعلام دانشجو از مالزی به ایران بوده است اظهار داشت: این امر تابع یک تفاهم علمی و فرهنگی است که بین وزارت علوم ایران با مالزی باید ترتیب داده شود ولی برای آموزش دوره‌های کوتاه حضور دانشجویان مالزی در ایران مانعی ندارد. 

معاون صدای رادیو در پاسخ به این سوال که بسیاری از برنامه‌ها به صورت مناظره از رادیو پخش شده و نیز مردم شاهد جلسات مجلس شورای اسلامی نیز خواهند بود و این که آیا برنامه‌ای وجود دارد که مردم مستقیم مشکلات خود را مطرح کنند تصریح کرد: بیش از 600  ساعت برنامه در قالب 1200 عنوان برنامه از 26 شبکه رادیویی پخش می‌شود که در آنها از حضور کارشناسان زبده نیز بهره‌مند می‌شویم که اوج برنامه‌های ما در رادیو گفتگو است که در آنجا بحث‌های جنجالی به مناظره گذاشته می‌شود که از تفکرات و جریان‌های مختلف در آن برنامه حاضر می‌شوند و در برخی از مناسبت‌ها شبکه‌های پرمخاطب نیز مناظره‌هایی را برگزار می‌کند. 

صوفی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌ای برای تدریس زبان‌های خارجی وجود داشته گفت: ما شبکه نمایش را داریم که از بسیاری از کتاب‌های داستان و فیلم‌نامه نیز استفاده می‌کنند تا نمایش‌هایی را روی آنتن ببرند در کنار آن شبکه رادیویی فرهنگ در حوزه ادب فارسی نیز برنامه‌هایی را تولید و پخش می‌کند. در کنار آن شبکه رادیویی دانش نیز در حوزه علم و فن‌آوری برنامه‌هایی را تولید و پخش می‌کند. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: جنگ ، عنوان ، وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.