نگه داشتن دانشگاه‌ها در مرز دانش درست نیست، بلکه دانشگاه‌ها در مرز دانش باید حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ سرکار، رئیس ستاد فناوری نانو در نشست میان معاونت علمی و فناوری و روسای دانشگاه‌های برتر دانشگاه‌ها در خصوص اختصاص 5 درصد سهم فروش حاصل از فناوری در دانشگاه‌ها گفت: اقتصاد مبتنی بر محصولات دانش بنیان و خدمات دانش بنیان در کشور به خوبی جا افتاده است.

وی عنوان کرد: اگر این فرهنگ در دانشگاه‌ها جا بیافتد که فرد با تخصص خود، محصولی تولید کند و تجاری سازی کند و تمام موانع این حرکت را از بین ببرد، اختصاص 5 درصد فروش معادل 25 درصد سود است که این رقم بالایی است، بسیار در این مسیر تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: مبنای شروع اختصاص 5 درصد به عهده دانشگاه است که در حال حاضر ده درصد اعضای هیات علمی ظرفیت کار را دارند و در کنار آموزش و پژوهش، اشتغال دانش آموختگان را نیز شاهد باشیم. همچنین دانشگاه باید در مرز دانش حرکت کند تا فرهنگ تبدیل به ارزش تعیین گردد.

وی خاطرنشان کرد: بدون توسعه تکنولوژی نمی‌توانیم به عرصه خلاقیت وارد شویم تا بتوانیم تمام مسائل اقتصاد دانش بنیان را در کشور بررسی و حل کنیم.

رئیس ستاد فناوری نانو افزود: نگه داشتن یک شرکت دانش بنیان در مرز دانش درست نیست و باید دانش فنی هم راه پیدا کند و حرکت باید در مسیر مرز دانش باشد تا به پیشرفت‌هایی در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار