سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان آمل گفت: شهرستان آمل با داربودن بیش از 40 واحد معدن فعال ، هم اکنون حدود 60 درصد شن و ماسه مورد نیاز استانهای شمالی کشور را بعنوان مصالح ساختمانی تامین می کند.

ˈ سید جعفر رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ˈ در بازدید از سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان آمل گفت: تشکیل کارگروه نظارت بر مصالح ساختمانی در این شهرستان با هدف افزایش کیفیت شن و ماسه تولیدی از فعالیت معادن آمل ضروری و پیگیری می شود.

وی افزود: بزودی این کارگروه برای نظارت بر نحوه فعالیت و ساماندهی معادن در شهرستان آمل تشکیل خواهد شد تا در راستای افزایش کیفیت ساختمان قدم های مثبتی برداشته شود.

سرپرست فرمانداری آمل ادامه داد: استفاده از شن و ماسه های با کیفیت پایین ضررهای سنگینی را بر پروژه های عمرانی وارد می کند و برنامه ای باید تدوین شود تا باعث افزایش کیفیت مصالح ساختمانی شود.

رسولی تصریح کرد: تاثیر و اهمیت نوع مصالح و مرغوبیت آن بر کیفیت ساختمانها یکی از موارد بسیار مهم در صنعت ساختمانی سازی است و مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی شهرستان که به عنوان ناظر ساختمانی هستند، باید نظارت جدی و در مراحل ساخت وسازها حضور جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: کارفرما، مصالح و ناظر سه راس عمده در احداث بنا هستند و اجرای راس سوم بر عهده نظام مهندسی است که باید نظارت داشته باشد.تا ساختمانهای مقاوم و با کیفیت و اساسی احداث شود.

بگفته رسولی کنترل نظارت بر کیفیت ساختمان بر عهده نظام مهندسی است واین سازمان باید با تکیه بر توان بالای جامعه مهندسی شهرستان و به عنوان متولی نظارت بر کیفیت ساختمان، نظارت دقیق و اصولی را در دستور کار داشته باشد تا ضمن ایجاد محلی امن برای شهروندان موجبات افزایش عمر ساختمان ها را فراهم آورد./ش/ن

برچسب ها: تامین ، شمالی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.