هر چند تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی است اما نهادینه کردن باور تعاون نیازمند تغییرات اساسی به ویژه در بخش آموزش است.

 الیاس ظهوری، کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اولویت‌های بخش تعاون بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و ارائه راهکارهای لازم برای حل آن است.
 
وی ادامه داد: هرچند تعاون اهرم مناسبی برای توسعه اقتصادی است اما نهادینه کردن باور تعاون نیازمند تغییرات اساسی به ویژه در بخش آموزش است.
 
این کارشناس با بیان اینکه آموزش یکی از اصول مهم تعاونی‌ها است گفت: تعاون با آموزش به عنوان یک سازمان یادگیرنده عمل می‌کند چرا که سازمان‌های یادگیرنده سازمان‌هایی هستند دانش‌آفرین و در این سطح از سازمان‌ها کسب آگاهی جدید در یک کارگاه تخصصی نیست بلکه نوعی رفتار همگانی است که اعضا تعاونی‌ به آن عمل می‌کنند.
 
ظهوری تأکید کرد: آموزش در تعاونی‌ها باید به صورت مستمر باشد تا همگام با نیازهای روز بتواند سبب توسعه اقتصادی شود.
 
این کارشناس اضافه کرد: آموزش در صورتی سبب موفقیت در تعاونی‌ها می‌شود که با شرایط فرهنگی آن جامعه به ویژه در بعد کار گروهی هماهنگ باشد در استفاده از ظرفیت آموزش تعاونی‌ها برای مثال در جامعه روستایی باید توجه ویژه کرد.
 
این کارشناس با اشاره به اینکه آموزش در تعاونی‌ها بر مبنای تجربه است گفت: در تعاونی‌ها اکثر اعضا از سطح دانش یکسانی برخوردار نیستند و همگامی تجربه با آموزش برای همگامی برنامه‌ها و عملکردها ضروری است.
 
ظهوری در پایان گفت: مهم‌ترین رکن آموزش برای توانمندسازی اعضا در توسعه تعاونی مشارکت همگانی است زیرا اساس تعاون همکاری و مشارکت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار