همدان/

10 هزار مدرسه در کشور دو نوبته هستند

رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر 10 هزار مدرسه دو نوبته در کشور خبر داد فعالیت می‌کنند که با همت خیرین مدرسه ساز باید این مدارس را نیز یک نوبته کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مرتضی رئیسی در حاشیه شانزدهمین همایش جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان فامنین، پس از افتتاحیه هنرستان 18 کلاسه روستای امامزاده پیرنهان فامنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 105 هزار مدرسه در سطح کشور مدرسه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 10 هزار مدرسه کشور به صورت دو نوبته اداره می‌شوند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از مدارس کشور به صورت دو نوبته و چند نوبته بودند که خوشبختانه امروزه تعداد آنها کاهش یافته است.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه 12 درصد مدارس کشور دو نوبته هستند تصریح کرد: امروز با تلاش‌ در ساخت مدرسه‌های جدید، یک نوبته شدن مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر توجه به بازسازی و مقاوم‌سازی برخی از مدارس کشور خاطرنشان کرد: یک سوم دانش‌آموزان کشور در مدارس نیازمند مقام‌سازی و بازسازی‌ هستند و به کمک خیرین در این امر نیاز داریم.

رئیسی با اشاره به اضافه شدن بندی در قانون بودجه کشور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور به دست خیرین در سال جاری خاطرنشان کرد: با تصویب قانون واگذاری ساخت پروژ‌ه‌های نیمه تمام کشور به دست خیرین توسط مجلس، امیدواریم برخی از پروژه‌ها که پیشرفت فیزیکی حداکثر 70 درصدی داشته‌اند به دست خیرین تکمیل شود.

وی از وجود 5 هزار و 900 پروژه در آستانه راه‌اندازی در کشور خبر داد و افزود: با وجود 4 هزار و 700 پروژه در حال ساخت از منابع دولتی، امیدواریم با اجرای این قانون، ساخت پروژه‌های نیمه تمام با سرعت بیشتری صورت گیرد.

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به صرف منابع اعتباری کشور در راستای ساخت مدرسه‌های مناطق محروم طی دهه‌های اول و دوم بعد از انقلاب گفت: وضعیت ساخت مدارس در مناطق محروم نسبت به مناطق شهری بسیار بهتر است.

وی بیشترین مشکلات کمبود مدارس را در مناطق با تراکم جمعیت بالا و در مساکن مهر دانست و ابراز داشت: عمده‌ترین مشکل کمبود مدارس کشور در کلان‌شهرها از جمله تهران، مشهد، شیراز، البرز و شهرهای مهاجرپذیر است./ز
برچسب ها: مدرسه ، نوبت ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.