خبرگزاری رویترز مدعی شده است که گزارش تازه سازمان بین المللی انرژی نشان می دهد که صادرات نفت ایران به میزان قبل از توافق موقت هسته ای ژنو میان این کشور و غرب رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه مدعی شد، انتشار تازه ترین گزارش سازمان بین المللی انرژی نشان می دهد که صادارت نفت ایران به میزان قبل از توافق موقت ژنو رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت ایران بعد از افزایش در ماه‌های ژانویه و فوریه گذشته، از ماه مارس رو به کاهش گذاشته و در ماه آوریل به یک میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

رویترز مدعی شد، بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی صادرات روزانه نفت ایران در ماه فوریه به یک میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه رسیده بود، اما این رقم در ماه مارس به یک میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و طی ماه گذشته نیز تقریبا به سطح قبل از توافق هسته‌ای ژنو در آذرماه ۱۳۹۲ رسیده است.

رویترز افزود:چین طی ماه گذشته واردات روزانه نفت از ایران را ۶۰ هزار بشکه افزایش داده و به رقم ۶۱۵ هزار بشکه رسانده است، همچنین واردات نفت ایران توسط کره جنوبی با دو برابر افزایش نسبت به ماه مارس به ۱۳۰ هزار بشکه رسیده است، اما هند با کاهش ۱۸۵ هزار بشکه‌ای واردات نفت ایران، ماه آوریل روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریده است، و ژاپن نیز با کاهش ۱۰۵ هزار بشکه‌ای تنها ۳۵ هزار بشکه نفت از جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار