رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از بازار تهران و دیدار و گفتگو با تعدادی از باربران بازار تهران واز پیگیری بیمه این افراد در شورا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز از بازار تهران و بافت فرهنگی و تاریخی منطقه12 بازدید کرد.

وی در بازار تهران با تعدادی از باربران بازار تهران دیدار و گفتگو کرد که در جریان شنیدن مشکلات آنان از پیگیری بیمه این افراد در شورا خبر داد و گفت: تعدادی از باربران که ماهانه مبلغ بیست هزار تومان به شهرداری پرداخت می‌کردند،بیمه شدند اما تعدادی نیز بیمه هستند که در اولین جلسه علنی شورا پیگیری بیمه کلیه باربران بازار تهران را انجام خواهیم داد.


بر اساس این گزارش مسجد جامعی در ادامه بازدیدهای هفتگی خود ازمناطق تاریخی شهر تهران از دروازه نو  و کاروانسرای ماشاءالله و دیوار طهماسبی در آن بازدید کرد و گفت: این دیوار تنها دیوار باقیمانده از دوره صفویه است که نزدیک به ده سال است شناسایی شده و درحال حاضر نیاز به مرمت اضطراری دارد چرا که درغیر این صورت به زودی ریزش خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه در این ده سال اقدامی برای احیای این دیوار انجام نشده وباید خشتها به آزمایشگاه برده شود تا بتوان از آن اطلاعات دقیقی منتشر کرد.

مسجد جامعی در ادامه بازدیدهای خود از مسجد مرحوم آیت الله سید قیاس الدین جزایری، بازارچه حاج قاسم و حمام تاریخی حاج قاسم بازدید کرد و اظهار داشت: این حمام تاریخی قدمتی بیش از 200 سال دارد و سال 84 نیز به ثبت میراث رسیده است.

وی در ادامه از کوچه باغ ایلچی بازدید کرد و گفت: این مکان اولین سفارت روسیه درایران بوده و در واقع اولین سفیر روسیه در ایران درا ین محل مستقر بوده است.

در جریان بازدید از اولین سفارت روسیه در ایران طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور که دراین بازدید همراه رئیس شورای شهر بود پیشنهاد داد این مکان توسط وزارت خارجه خریداری شود و مرمت آن را میراث فرهنگی انجام دهد.


انتهای پیام/


برچسب ها: مرمت ، دقیق ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار