از ابتدای سال ۹۲ تا پایان آن، ۴۷ هزار و ۲۵۱ پایان‌نامه و ۴۴ هزار و ۶۶۲ پروپوزال، در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور در وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ثبت رسیده است.

درودی رییس مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال ۹۲، روزانه به طور متوسط ۴۰۴ ثبت‌نام در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی انجام شده و در مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۲۵ ثبت‌نام صورت پذیرفته است. 

وی افزود: در این میان، بیش از ۹۲ درصد پایان‌نامه‌های ثبت شده مربوط به مقطع کار‌شناسی ارشد بوده به طوری که ۳۴ هزار و ۸۵۱ پایان نامه در مقطع مقطع کار‌شناسی ارشد و دو هزار ۸۰۶ پایان‌نامه در مقطع دکترا به ثبت رسیده است؛ همچنین ۱۱ هزار و ۷۳۳ پروپوزال ثبت شده در مقطع کار‌شناسی ارشد و ۲هزار و ۱۴۶پروپوزال در مقطع دکترا بوده است. 

درودی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه بیش از ۱۲۹ پایان نامه و ۱۲۲پروپوزال در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت می‌رسد. 

وی تصریح کرد: بیشترین پایان‌نامه ثبت شده در سال ۹۲ مربوط به رشته شیمی با هزار و ۳۲۱ پایان‌نامه بوده و پس از آن پایان‌نامه‌های رشته‌های فیزیک، مدیریت، ریاضی و حقوق بیشترین ثبت پایان‌نامه را به خود اختصاص داده‌اند. 

درودی خاطرنشان کرد: از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ کار ثبت پایان‌نامه در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی آغاز شده و از آن زمان تاکنون بیش از ١۵١هزار و ٣۶٧ پایان‌نامه در این پایگاه به ثبت رسیده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: پایان نامه ، شیمی ، دکترا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار