انصاری در صحن علنی:

بار مالی طرح بیمه بیکاری در 4 سال حداقل 8 هزار میلیارد تومان خواهد بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: طبق محاسبات دقیقی که انجام دادیم بار مالی طرح بیمه بیکاری ظرف سه الی 4 سال حداقل 8 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلیمن مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی طرح بیمه بیکاری گفت: یکی از مشکلات فعلی کشور بیمارگونه بودن نظام بودجه و برنامه‌ریزی است.
 
وی افزود: در سال 91 از بودجه 110 هزار میلیارد تومانی فقط 13 هزار میلیارد برای بخش عمران و در سال 92 از مجموع 148 هزار میلیارد تومان بودجه فقط 23 هزار میلیارد تومان صرف عمران کشور شد.  
 
وی تصریح کرد: با استناد به سند چشم انداز، برنامه پنجم توسعه و اقتصاد مقاومتی باید بودجه جاری کاهش یابد.
 
انصاری خاطر نشان کرد: در سال 92 در حالی 127 هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری شد که 85 درصد آن حقوق، مزایا و مستمری بود.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه به طرح بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: هرم سنی جمعیت ایران در حدود 25 سال است که اکثرا شامل این طرح می‌شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: محاسبات دقیقی که در دولت انجام دادیم بار مالی این طرح ظرف سه الی 4 سال آینده حداقل 8 هزار میلیارد تومان خواهد شد و برخی محاسبات نیز تا 12 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در رکود تورمی است و مجلس و دولت بنا دارند کشور را از این وضع خارج کنند اجرای این طرح برای دولت امکان‌پذیر نیست.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت تحمل بار مالی کمرشکن طرح بیمه بیکاری را نخواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار