مرتضی رئیسی گفت: از 485 هزار کلاس درسی که پس از پیروزی انقلاب درکشور ساخته شده 97 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس کشور در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که شب گذشته در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: از 18 اردیبهشت ماه جشنواره‌های استانی در سراسر کشور شروع شده و 8 خرداد ماه اختتامیه این جشنواره‌های در خرم‌آباد استان لرستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه هدف از برپایی این جشنواره‌ها تکریم، تجلیل و سپاس از خیرین است، افزود: در دیداری که 15 اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان درباب اهمیت کارخیر مدرسه سازی تاکید داشته و فرموده‌اند که مدرسه سازی مصداق صدقه‌ِ جاریه است و مسئولین آموزش و پرورش می‌بایست بستر کار خیر را فراهم کنند. و از فعالیت‌هایی که سبب رنجش خیرین می‌شود جلوگیری نمایند.

رئیسی در ادامه درخصوص اقداماتی که خیرین پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داده‌اند، بیان داشت: از 485 هزار کلاس که پس از پیروزی انقلاب درکشور ساخته شده است 97 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده و به عبارتی هر 2 روز در کشور 15 کلاس درس بنا شده یا برعبارتی دیگر به ازای 120 دانش آموز کشور یک کلاس درس ساخته شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر این مطلب که هم اکنون 1200 مدرسه در سراسر کشور با منابع کاملاً مردمی یا مشارکتی در دست احداث است، افزود: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی شرایط جدیدی برای مشارکت خیرین فراهم کرده تا آنان بتوانند در اتمام پروژه‌های نیمه تمام مشارکت نمایند.
 
وی با بیان اینکه  در بین استان‌ها بیشترین تعهدات وتحقق تعهد متعلق به استان تهران است، اضافه کرد: هنوز هم بخشی از مشکلات فضا و تجهیزات در کشور باقی مانده است.

وجود 10 هزار مدرسه‌ دو نوبته در کشور همچنین وجود مدارسی تخریبی و نیاز به مقاوم سازی واقعیت است بنابراین آموزش و پرورش نیازمند کمک خیرین دراین عرصه‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار