مصطفی سلیمی، درگفتگو با
خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران بيان داشت : در اواخر سال 1392 طی گزارشی در خصوص تخریب بتن شیب شکن کف رودخانه کن تقاطع آزاد راه تهران – کرج (شهید فهمیده) و پس از بازدید از مسیر رودخانه و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسات، فاز بندی اقدامات مورد نیاز با رویکرد بهسازی و ساماندهی رودخانه در سه فاز کوتاه مدت (لایروبی، پاکسازی مسیر و ایجاد جاده دسترسی)، میان مدت (1- احداث سیستم انحراف اصلی 2- ترمیم و مرمت وضعیت موجود زیر پل 3- ترمیم و مرمت سازه دراپ و پائین دست پل ) و بلند مدت ( در مرحله انجام مطالعات ) دسته بندی شد .
وی ادامه داد : طی برنامه ریزی های انجام شده مراحل لایروبی و ترمیم و مرمت شیب شکن و پائین دست پل به منطقه 21 واگذار شد .
اين مقام مسئول افزود : در همین راستا از تاریخ 93/1/10 عملیات لایروبی به حجم 10654 متر مکعب و انحراف جریان رودخانه به لاین شرقی با حجم 3900 متر مکعب خاکریزی و تخریب بتن مسلح بعضی از نقاط کف شیب شکن به حجم 65 متر مکعب در دستور کار منطقه قرار گرفت .
سلیمی با اشاره به اتمام لایروبی و بررسی حفرات ایجاد شده در زیر دراپ موجود تاكيد كرد : در ادامه تصمیم بر استفاده از بتن خود متراکم SCC جهت پر کردن حفره های موجود شد اما بعلت عدم امکان قالب بندی شیب شکن از سنگ چینی با سنگ لاشه بصورت حجمی و با حجم 480 متر مکعب در فواصل منظم استفاده شد که پس از اتمام دیوار چینی سنگی ، بتن SCC مرحله به مرحله با حجم بیش از 670 متر مکعب به انجام رسیده است .
شهردار منطقه 21 در خاتمه خاطرنشان كرد : در حال حاضر جهت ایجاد جاده دسترسی از ضلع شمال غربی پل بداخل رودخانه با توجه به اختلاف ارتفاع زیاد حدود 15 متر و وجود لوله گاز 30 اینچ و لوله بنزین شرکت نفت ، عملیات خاکبرداری و خاکریزی با سختی و کندی زیاد مواجه شده است اما عملیات خاکبرداری و خاکریزی رمپ با حجم 2000 متر مکعب به اتمام رسید و آخرین مرحله دیوار چینی سنگی و بتن ریزی موجود تا پایان هفته جاری تمام خواهد شد و در انتظار ابلاغ دستور کار جدید سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در خصوص بتن رویه و اتمام کلی کار هستیم .
انتهای پیام/