مسوول انجمن هموفیلی استان کردستان با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان تحولات عمده ای بدنبال دارد گفت: اجرای این طرح می تواند کمک شایانی به بیماران خاص و صعب العلاج بویژه بیماران هموفیلی کند.

 
 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، وکیلی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی با مشکلات متعددی مواجه هستند گفت: پیشگیری از بیماری هموفیلی نیاز به تامین بودجه از سوی وزارت بهداشت دارد.

وی افزود: تاکنون 116 بیمار هموفیلی در کردستان شناسایی شده اند که از این تعداد 88 نفر مرد و 28 نفر زن هستند.وی گفت: بیماران هموفیلی از مزایای دفترچه و مزایای بیماران خاص بهره مندند و فاکتورهای انعقاد خون را به صورت رایگان دریافت می کنند، اما بیماران 50 درصد هزینه فرانشیز درمانی مانند آزمایشات ماهانه و سالانه، امورات درمانی و فیزیوتراپی را پرداخت می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد :با اجرای طرح تحول نظام سلامت مشکلات مالی بیماران هموفیلی نیز کاهش پیدا کند.

وکیلی با بیان اینکه بیماری هموفیلی از طریق وراثت به انسان منتقل می شود گفت: 70 درصد این بیماری ارثی و 30 درصد به صورت جهش ژنتیکی به افراد منتقل می شود.مسوول انجمن هموفیلی استان خدمات پیشگیری، دارویی، درمانی، آموزشی و اجتماعی به بیماران را از عمده خدمات انجمن عنوان کرد.

وی از همکاری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی و واحد بیماران خاص دانشگاه تجلیل و قدردانی کرد و گفت: انجمن هموفیلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خدمات فیزیوتراپی و دندانپزشکی به بیماران ارایه می دهد.

در ایران یک تا هفتم مرداد هر سال به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.