رئیس هیئت امنای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه گفت: ما در کشور 30 هزار مسجد بدون روحانی داریم که علت اصلی آن ظرفیت پذیرش پایین حوزه‌های علمیه به علت کمبود فضا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، آیت‌الله مقتدایی، رئیس هیئت امنای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه عصر امروز در دیدار اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه با آیت‌الله العظمی سبحانی، گفت: یکی از مطالب جدی مقام معظم رهبری، بحث توسعه حوزه‌های علمیه است. که  در دیداری که با معظم له داشتیم، طرح‌های توسعه‌ای را ارائه کردیم و ایشان ما را به یافتن منابع مردمی برای مشارکت در توسعه حوزه‌های علمیه سفارش فرمودند.

وی افزود: وقتی که طرح جذب حامیان توسعه حوزه‌های علمیه ارائه شد، خوشبختانه با استقبال غیر قابل تصوری از سوی خیرین کشور مواجه شد، حتی  به طوری که برخی از آنها عنوان می‌کردند که چرا این انجمن دیر تشکیل شده است.

رئیس هیئت امنای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه تصریح کردند: یکی از مهمترین مشکلات حوزه‌های علمیه بحث ظرفیت پذیرش طلاب است تعداد کثیری از جوانان علاقه‌مندان به حوزه هر سال در آزمون پذیرش شرکت می‌کنند ولی به علت کمبود ظرفیت از تحصیل باز می‌مانند.

آیت الله مقتدایی در پایان خاطر نشان کردند: یکی از بزرگترین مشکلات امروز کمبود روحانی در مساجد و مراکز مختلف است، به گفته مدیران سازمان مساجد امروزه 30 هزار مسجد در کشور موجوداست ، که فاقد روحانی بوده و این نقص بزرگ باید با افزایش ظرفیت جذب حوزه‌ها باید جبران گردد و همچنین ایشان از خیرین حوزه ساز که کار طرح‌های زمین مانده را تقبل می‌کنند خبر داده و از آنان به خاطرشرکت در این کار خیر  تشکرکردند

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: خیرین حوزه‌ساز هر سال تقبل می‌کنند که بخشی طرح‌های زمین مانده حوزه را به اتمام برسانند؛ آنها مدارسی که نیازمند بازسازی و یا توسعه و یا ساخت و ساز هستند را به اتمام می‌رسانند. در کنار این کار آنان نسبت به جذب مشارکت‌های دیگر خیرین نیز اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظرفیت ، حوزه ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار