عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان این که اعلام دلواپسی و بیان نگرانی‌ها امر پسندیده‌ای است گفت: کشور زنده و بیدار کشوری است که همه افکار دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه‌های مختلف مطرح شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (30 اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامی‌داشت روز سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار، پیروزی و فتح خرمشهر اظهار داشت: در مورد مذاکراتی که در خصوص موضوع هسته‌ای در جریان است نظرات افراطی و تفریطی مختلفی مطرح می‌شود که نگرانی‌های را برای اقشاری از جامعه به وجود می آورد.
 
وی ادامه داد: تحول در مذاکرات امری ضروری بود و مناسب است همگان از مذاکره کنندگان حمایت کنند، مذاکره کنندگان نیز مکلفند مطالبات مردمی را در نظر گرفته و بر منافع ملی و خطوط قرمز نظام پافشاری کنند.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس اعلام دلواپسی و بیان نگرانی‌ها را امری پسندیده دانست و گفت: کشور زنده و بیدار کشوری است که همه افکار، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه‌های مختلف مطرح شود و برآیند همه آن‌ها تامین خواست عموم جامعه و منافع ملی کشور باشد.
 
فرهنگی تاکید کرد: مخالفان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران باید توجه داشته باشند که راه رسیدن به آرامش مطلوب اجتناب از زیاده خواهی و تحمیل است و این منطق شورای ملل می‌باشد، باید زیاده خواهی‌ها را در عرصه بین‌المللی کنار بگذازند.
 
وی در ادامه به مسائل داخلی کشور اشاره کرد و گفت: این روزها موضوع قرارداد مستقیم شرکت مخابرات با کارگزاران مخابرات استانی مطرح است، به دنبال فراز و نشیب‌های فراوان در بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال جاری، صندوق تامین اجتماعی و شرکت مخابرات ایران مکلف به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگزاران، پیمانکاران و کارگران مخابرات روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار شدند.  
 
عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: برخی استان‌ها قرارداد کامل بستند، برخی دیگر آن را در قالب قراردادساعتی مطرح می‌کنند و حتی برخی کارگزاران را اخراج کرده‌اند، بزرگوارانی که در هیئت مدیره مخابرات بعضا ساعات محدودی را حضور پیدا می‌کنند و درآمدهای ده‌ها میلیونی و پاداش‌های صدها میلیونی دریافت می‌کنند هنگامی که نوبت کارگران شاغل در استان‌ها می‌شود چنین سخت‌گیر می‌شوند.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: درآمد چند پیامک در روزهای پرترافیک سال برای تامین بار مالی ناشی از بیمه و پرداخت حقوق همه کارگزاران کافی است، سخت گیری نکرده و قانون را اجرا کنیم، برای ساعات مازاد کارگزاران مخابراتی نیز برنامه کار و فعالیت ترتیب دهید، لازم است وزارت ارتباطات نیز به جد موضوع را پیگیری کند.
 
فرهنگی با بیان این که نگرانی دیگر این روزها افزایش‌های غیرقانونی حقوق و دستمزد در برخی دستگاه‌ها است گفت: با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری انتظار می‌رفت که وحدت رویه شرایط آرامشی را در نظام پرداخت دستگاه‌های مختلف فراهم سازد در حالی که افزایش‌های خودسرانه در طول چند سال اخیر در برخی دستگاه‌ها باز هم آرامش خاطر را در دستگاه‌های مهم نیز مانند آموزش و پرورش برهم زده است، انتظار می‌رود دولت بر وحدت رویه در نظام پرداخت اصرار ورزد.
 
وی اظهار داشت: نکته دیگر الزام دولت به پرداخت دو هزار میلیارد تومان در امر حمایت از بیکاران متقاضی کار است، برخی مسئولین که به دولت قبل ایراد می‌گیرند که چرا قانون را در مورد تولید و بخش سلامت اجرا نمی‌کرد چرا در اجرای این بخش از قانون توضیح نمی‌دهند و از مصوبه مجلس در این خصوص حمایت نمی‌کنند.
انتهای پیام

برچسب ها: فرهنگی ، بیکار ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار