عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه نباید برای انتخاب ریاست دانشگاه، نگاهی سیاسی را وارد آن کنیم، گفت: زمانی که وزارت علوم طرحی را در راستای سیاست‌های مصلحتی می‌گیرد، دیگر نباید اموری را به دانشگاه‌ها دیکته کند و اگر اینگونه باشد اجرای این طرح می‌تواند مفید باشد.

"احمدرضا رحیمی"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در هیچ جای دنیا انتخاب مشارکتی در سطوح پایین سازمان‌ها و دستگاه‌ها صورت نمی‌گیرد، اظهارداشت: دانشگاه‌ها ارگانی دولتی هستند و تصمیم گیری درباره آن‌ها در چارچوب اهداف نظام است و هرگونه اشتباهی می‌تواند آینده دانشگاه‌ها را دستخوش تعارضات کند.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر بیان داشت: دانشگاه‌ها نباید تحت تاثیر فضای بیرون قرار گرفته و حتی نظام انتخاب روسای دانشگاه‌ها و تصمیم‌های اخذ شده باید بر اساس چارچوب‌ها صورت بگیرد.  
 
وی با بیان اینکه وزارت علوم می‌تواند از راه‌های دیگر برای انتخاب روسا استفاده کند، افزود: وزارت علوم غیر از این روش می‌توند راه دیگری برای اخذ نظرات اعضای هیئت علمی مانند نظر سنجی بهره ببرد.  
 
رحیمی گفت: انتخابات، ادبیاتی است که برای عموم در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که این ادبیات بروز پیدا کند، دیگر نمی‌توان نظرات مابقی افرادی که در دانشگاه حضور دارند را نادیده گرفت.  
 
وی با اشاره به اینکه نباید برای انتخاب ریاست دانشگاه‌ها همهٔ افراد اظهار نظر کنند، بیان داشت: ضرورتی ندارد که مفهومی را در دانشگاه باب کنند که برای همه سوءتفاهم پیش آید و نباید دانشگاه‌ها را انتخابی کنیم.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: زمانی که وزارت علوم طرحی را در راستای سیاست‌های مصلحتی می‌گیرد، دیگر نباید اموری را به دانشگاه‌ها دیکته کند و اگر اینگونه باشد اجرای این طرح می‌تواند مفید باشد.  
 
وی معیارهای اصلی انتخاب یک رئیس دانشگاه را شاخص‌های مورد قبول دانشگاهیان عنوان کرد و بیان داشت: برای مثال در محیط کار به مرور زمان ۱۰نفر از افراد بر اساس کار و تلاش بیشتر، اخلاق حسنه، توانمندی علمی و نوع مدیریت برجسته خواهند شد، در جامعه ما نظام کشورمان برخی معیار‌ها را برگزیده و شاخص اصلی معیار انتخابمان باید معیار مورد نظر مردم و دانشگاهیان و اصول اصلی مدیر موفق باشد. 
 
رحیمی با اشاره به اینکه نباید برای انتخاب ریاست دانشگاه، نگاهی سیاسی را وارد آن کنیم، گفت: زمانی که نگاه سیاسی را به مدیریت غالب کرده انتخابمان بسیار سخت خواهد شد، باید به انتخاب روسای دانشگاه نگاهی آمیخته با مصلحت علمی و عمومی داشت تا دانشگاه دستخوش فراز و نشیب وآمدو شد سیاسی نشده زیرا دانشگاه‌ها پایه‌های نیاز یک جامعه را خواهند ساخت.  
 
وی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی به مرحله درک رسیده‌اند که اگر فضای جناحی حاکم نباشد، توانسته رئیس مناسبی را برگزیده، دانشگاه ها را باید مستقل ببینید،زیرا دانشگاه‌ها باید نیاز‌های اساسی جامعه را به صورت بلند مدت محقق کنند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، رحیمی ، ایران ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار