گرده افشانی درختانی چون چنار موجب بروز آلرژی بهار در افراد آلرژیک می‌شود.

دکتر سید علیرضا مهدویانی فوق تخصص آلرژی و ایمونولژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ریزش اشک چشم، تنگی نفس، خواب آلودگی و حتی سینوزیت و عفونت گوش علایمی است که با آغاز فصل بهار برخی افراد را مبتلا می‌کند که به نظر متخصصان این علائم آلرژی بهار است. 

وی خاطر نشان کرد: شایع‌ترین عامل بروز حساسیت بهاره در تهران درخت چنار است اما در تابستان و ابتدای پائیز بیشترین زمینه آلرژی گرده افشانی مربوط به علف‌های هرز است. 

این عضو هیئت علمی، در عین حال به اثرات تغییر اقلیم در بروز آلرژی تصریح کرد: با توجه به گرم شدن تدریجی کره زمین و تغییر آب و هوا، الگوی فصل‌ها نیز تغییر می‌کند که این امر بر بروز آلرژی نیز اثر دارد از این رو علایم آلرژی در اواخر بهمن و اواسط اسفند ماه بروز می‌کند. 

مهدویانی با بیان اینکه، گرده‌های گیاهان آنتی ژن‌هایی هستند که در محیط اطراف پراکنده بوده، اظهار داشت: این ذرات بی‌ضرر است ولی افراد مستعد به دلایل ژنتیکی مبتلا به افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن به این گرده‌ها هستند که باعث التهاب مخاط بینی و مجاری تنفسی آن‌ها می‌شود که با علائمی چون اشک چشم، آبریزش بینی، سرفه و عطسه همراه می‌شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آلرژی ، چنار ، گرده افشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
afoo
۲۲:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
چنار یه درخت خیلی بیخوده که باعث به وجود اومدن آلرژی فصلی میشه... نزدیک خونه ما شهرداری اومده درخت چنار کاشته... اسفند که میشه حساسیت ما شروع میشه با هیچی هم خوب نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
یکی از بهترین راه های کنترل آلرژی به چنار مصرف عرق چنار در شروع فصول هست
آخرین اخبار