يورونيوز:

"بلغارستان" يکي از کشورهاي اصلي توليد کننده قطعات" خودرو" در اتحاديه اروپا است

شرکت های خارجي مستقر در بلغارستان با هزينه هاي پايين قطعات خودروهاي شرکت هاي بزرگ خودروسازي جهان را توليد می کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، ده ها شرکت خارجي در بلغارستان مستقر شده اند تا با هزينه هاي پايين قطعات خودروهاي شرکت هاي بزرگ خودروسازي جهان را توليد کنند.

بر اساس این گزارش، 15 تا 20 هزار نفر در صنايع قطعه سازي در بلغارستان فعال هستند و حتي يک شرکت چيني در اين کشور خودرو مونتاژ مي کند.

"کاستادين جاتوف" از مسئولان نهاد مرتبط با سرمايه گذاري هاي خارجي در بلغارستان گفت: در بلغارستان ميزان ماليات دريافتي از شرکت ها در پايين ترين سطح اتحاديه اروپا قرار دارد.

به علاوه ما از سرمايه گذاري حمايت مي کنيم به اين ترتيب شرکتي که مورد تاييد ما قرار گيرد مي تواند مزايايي به دست آورد. براي مثال سهم تامين اجتماعي کارکنان اين شرکت ها باز پس داده مي شود.

اين سياست هاي تشويقي همچنين ممکن است به صورت فروش زمين با قيمت پايين به سرمايه گذاران جديد باشد. تفاوت هزينه هاي کاري در بخش صنعتي در بلغارستان با ساير کشورهاي اروپايي بسيار زياد است.

ميانگين هزينه هاي کاري در اتحاديه اروپا 24 يورو و 60 سنت است درحالي که اين رقم در بلغارستان به سه يورو و 40 سنت مي رسد.

بخش قطعه سازي بلغارستان صرفا براي صادرات فعاليت مي کند. صادرات قطعات در بلغارستان امروزه چهار درصد از صادرات کشور را تشکيل مي دهد که اين2.5 درصد از توليد ناخالص داخلي کشور را تامين مي کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار