در دولت‌های گذشته به اندازه دولت یازدهم دغدغه سلامت وجود نداشته‌ است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همایش سلامت زنان در شیراز، با اشاره به اینکه 100 درصد زایمان ها در بیمارستان های خصوصی با عمل سزارین انجام می شود گفت: از جمله دلایل این اتفاق شاید بتوان به تعرفه پایین زایمان طبیعی برای پزشکان و همچنین ارائه آموزش مناسب به بانوان باردار و معرفی زایمان های طبیعی بدون درد به آنها اشاره کرد.

شهریاری ادامه داد: در بیمارستان های دولتی نیز 50 درصد زایمان ها با عمل سزارین انجام می شود.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مقوله سلامت زنان بیان کرد: با توجه به اینکه تحرک بانوان در جامعه بسیار کمتر از مردان است، این عامل باعث بروز افزایش وزن و فشار خون در میان بانوان شده است.

این مقام مسوول افزود: شاغل بودن زنان و گرایش خانواده ها به سمت استفاده از غذاهای آماده و فست فود نیز باعث شده که تمان اعضای خانواده نتوانند از غذای سالم بهره مند شوند.

محمدحسن شهریاری در خصوص اقدامات مجلس در زمینه حمایت از سلامت زنان هم گفت: تصویب قوانینی همچون قانون تامین زنان و کودکان بی سرپرست، خدمت نیمه وقت بانوان، تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته های تخصصی پزشکی، ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی، افزایش مرخصی زایمان، قانون سقط درمانی و قانون جمعیت و تعالی خانواده از جمله این اقدامات است.

وی گفت: همچنین با موافقت مجلس این امکان فراهم آمد که زنان کارگر بتوانند با داشتن 20 سال سابقه خدمت و 42 سال سن به شرط پرداخت حق بیمه با 20 روز حقوق بازنشسته شوند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نگاه ، دولت ، سلامت نگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.