وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 6هزار طرح نیمه تمام در آموزش و پرورش کشور وجود دارد که 200 طرح نیمه تمام متعلق به استان کرمان است و خیران می‌توانند در تکمیل آنها مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علی اصغر فانی در شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان ،افزود: جامعه بدون فرهنگ بی هویت است و به همین سبب رهبر معظم انقلاب فرهنگ را ریشه و مبنای اقتصاد عنوان کردند، در این راستا آموزش و پرورش در تمامی ارکان، به ویژه فرهنگ مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

وی تصریح کرد : 200 پروژه نیمه تمام، 30 هزار کلاس درس نیمه تمام و در حال تکمیل در استان کرمان وجود دارد که در صورت همکاری خیران، این کلاس ها برای اول مهر آماده خواهند شد .

فانی یادآور شد: تعلیم و تربیت کار بسیار سنگینی است که از عهده یک وزارتخانه به تنهایی برنمی‌آید در این راستا توسعه مشارکت دانش آموزان، والدین، معلمان و خیران یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل دوازده و نیم میلیون دانش آموز در مدارس کشور خاطر نشان کرد: از این مجموع در حال حاضر دو میلیون و 100 هزار دانش آموز در مدارس خیر ساز در حال تحصیل هستند.

فانی با تاکید بر اینکه خیران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور میانگین روزانه "هفت و پنج دهم" کلاس درس را برای تعلیم و تربیت کودکان این سرزمین ساخته‌اند، گفت: خیران مدرسه ساز در فرآیند تعلیم و تربیت نقش عمده ای ایفا کرده اند و عمل آن ها صدقه جاریه محسوب می شود.

وی افزود: در استان کرمان خیرانی وجود دارند که در کنار ساخت مدرسه، هزینه های اداره مدرسه را نیز متقبل شده است که این امرالگویی برای کشور محسوب می شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: خیران با هر نیتی که مدرسه ساخته‌اند و با هر نامی که آن را نامگذاری کرده‌اند، باید همان نام بر مدرسه گذارده شود.

فانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خواست، چنانچه مدرسه‌ای در کرمان وجود دارد که خیران ساخته‌اند و تغییر نام پیدا کرده است، هر چه سریعتر به نام مورد نظر خیر نامگذاری شود.

در ادامه این مراسم رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از فرسوده بودن 50 درصد از ساختمان‌های مدارس این استان و نیاز جدی آن ها به بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی خبر داد و افزود: در قانون بودجه سال 93 به وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان اجازه داده شده تا طرح های نیمه تمام دولتی خود را با استفاده از مشارکت خیران تکمیل کنند.

محمدمهدی زاهدی با ابراز تاسف از این که هنوز برخی از کلاس‌های درس در استان کرمان در کپر و کانکس برگزار می‌شوند، افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کلاس‌های درس در هیچ جای کشور در کپر و کانکس برگزار نشود./س

برچسب ها: خیران ، مدارس ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.