کپرنشین آبدانانی که در اثر آتش سوزی بی خانمان شده بود، با کمک خیرین صاحب خانه شد.

کپرنشین آبدانانی، صاحب خانه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، فرماندار آبدانان گفت: یکی از خیرین آبدانانی بنام حمید شفیعی مقدم یک قطعه زمین 100 متری در شهرک شهید باقرصدر آبدانان به این خانواده نیازمند اهداء کرده است.

مجید عسگری افزود: پس از اینکه کپر این خانواده نیازمند در انتهای محله فرهنگیان آبدانان در اثر سهل انگاری اهل خانه دچار آتش سوزی شد و به دنبال خبر "کپر نشین آبدانانی، بی خانمان شد"، خیرین آبدانانی در اقدامی خداپسندانه مشکل این خانواده 7 نفره را مرتفع کردند.

وی تصریح کرد: با احتساب هزینه زمین اهدائی، هزینه های طراحی و نظارت رایگان نظام مهندسی، پروانه ساخت رایگان شهرداری و کمک خیرین در مجموع تاکنون حدود 350 میلیون ریال از طرف خیرین آبدانانی به این خانواده نیازمند کمک شده است. 

این شخص خیر ساعتی پیش همراه با رئیس اداره بهزیستی شهرستان با حضور در فرمانداری آبدانان، زمین اهدائی خود را بنام این خانواده نیازمند قولنامه زد.

رییس اداره بهزیستی آبدانان گفت: این خانواده تحت حمایت این نهاد می باشند که با اهداء زمین از سوی خیر آبدانانی، مبلغ 40 میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف بهزیستی جهت ساخت و ساز منزل مسکونی اهداء می شود.

محمد صبوری افزود: یکی دیگر از خیرین بنام چنگیز چیدان نیز مصالح ساختمانی ساخت این منزل مسکونی برای کپرنشین آبدانانی را تقبل کرده است.

وی اظهار کرد: بسیج سازندگی سپاه ناحیه آبدانان، شهرداری، فرمانداری و خیرین آبدانانی نیز هر کدام به زعم خود کمک هایی برای ساخت منزل مسکونی برای این کپرنشین در نظر گرفته اند که به محض شروع ساخت و ساز آن، از نیروی های طرح هجرت بسیج و اقشار مختلف مردم استفاده می شود.

صبوری ضمن تقدیر از همت خیرین، ادارات و نهادهای مختلف در کمک به این خانواده نیازمند، با بیان اینکه تعداد 2 هزار مددجوی بهزیستی از خدمات و امکانات این نهاد استفاده می کنند، تصریح کرد: خانوارهای تحت حمایت بهزیستی که قصد احداث منزل مسکونی دارند، در روستاها مبلغ 80 میلیون ریال و در شهر مبلغ 40 میلیون ریال از سوی این نهاد کمک بلاعوض دریافت می کنند.

گفتنی است این خانواده نیازمند آبدانانی چندسالی است بدلیل نداشتن زمین مسکونی کپرنشین حاشیه شهر آبدانان شده اند که در حال حاضر یک قطعه زمین مسکونی از سوی یکی از خیرین آبدانانی به این خانواده اهداء شده است و مشکل منزل آنان در آینده نزدیک مرتفع می شود.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.