نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پیامی درگذشت علیرضا سلیمانی، پیشکسوت کشتی و اولین ایرانی دارنده مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد جهان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در پیام تسلیت مرتضی طلایی آمده است:
 
درگذشت پیشکسوت و مرد با اخلاق کشتی ایران را که روحیه پهلوانی او همواره به یاد همه ایرانیان خواهد ماند و به درستی عنوان "پهلوان باشی" را به دست آورد، به خانواده محترم این پهلوان فراموش ناشدنی، جامعه ورزشی کشور و خانواده کشتی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال شادی روح و علو درجات آن مرحوم و بقا عمر بازماندگانش را مسئلت دارم.
 
بر اساس این گزارش ، علیرضا سلیمانی که مدتها بیمار بود، ساعت 6 صبح روز چهارشنبه و به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. این قهرمان سنگین وزن پیشین تیم ملی کشتی ایران در سن 59 سالگی و پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری درگذشت.
 
علیرضا سلیمانی کربلایی متولد بهمن 1334 در تهران بود. وی تنها کشتی‌گیر ایرانی است که قهرمانی جهان در دسته فوق سنگین را به دست آورده و اولین قهرمان جهان کشتی ایران پس از انقلاب 1357 است که با قهرمانی او در سال 1989 در مارتینی سوئیس به دست آمد. وی در فینال آن مسابقات بروس بومگارتنر کشتی‌گیر آمریکایی را 5 بر 4 شکست داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تسلیت ، درگذشت ، پهلوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۲۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
درود به روان پاکش
آخرین اخبار