ارتش تایلند که روز گذشته اعلام کودتای نظامی کرد نخست وزیر سابق این کشور را در یک کمپ نظامی بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازبی بی سی؛ " یینگلاک شیناواتر" نخست وزیر برکنار شده تایلند و خانواده‌اش در یک کمپ نظامی بازداشت شدند.  
 
این بازداشت درحالی صورت می‌گیرد که ارتش تایلند از رهبران سیاسی و رهبران جناحهای سیاسی از جمله خانم شیناواترا برای پایان دادن به بحران در این کشور دعوت به مذاکره و گفت‌وگو کرده بود.
 
 ارتش تایلند همچنین خروج  155 نفر از کشور که برخی از آنان از مقامات سیاسی هستند را ممنوع اعلام کرده است.
 
فرمانده ارتش تایلند  روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد با کودتای نظامی قدرت را به دست گرفته است. دقایقی قبل از این، برنامه‌های تلویزیون تایلند به طور کامل متوقف شده بودند. این سیزدهمین کودتای ارتش تایلند در 80 سال گذشته است. فرمانده ارتش در این برنامه تلویزیونی گفت که «این رسماً یک کودتا است» و اضافه کرد ارتش در راستای حفظ منافع کشور کنترل امور را به دست گرفته است. ارتش پیش از این مقرارت حکومت نظامی در تایلند اعلام کرده بود که رسانه‌ها به آن عنوان «کودتای نرم» داده بودند. تنش‌ها در تایلند پس از حکم هفتمِ مه دادگاه قانون اساسی برای برکناری "یینگلاک شیناواترا"، نخست وزیر سابق این کشور، به اتهام سوء استفاده از قدرت شدیدتر شد.
 
بحران سیاسی در تایلند از ماه نوامبر 2013 در اعتراض به تصمیم دولت برای عفو تاکسین شیناواترا که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد آغاز شد.
 
او بین سال‌های 2001 تا 2006 نخست وزیر تایلند بود. او در سال 2006 با کودتای نظامی، از قدرت برکنار شد و پس از آن او به همراه همسرش به اتهام فساد مالی به‌طور غیابی محاکمه شد. شیناواترا در اوت 2008 پیش از برگزاری جلسه دادگاه مربوط به جرایم مالی همسرش دوباره به بریتانیا رفت.  
 
مخالفان می‌گویند که دولت خانم شیناواترا دست نشانده تاکسین شیناواترا بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار