وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در بخش کشاورزی است و جزو 10 استان اول کشور در تولید محصولات زراعی و باغی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود حجتی در  بررسی مشکلات آسیب‌های خشکسالی و سرمازدگی در مغان اظهار داشت: ما به جای افسوس و غصه‌خوردن از آسیب‌های وارده به دلیل قهر طبیعت باید تلاش کنیم تا با یک برنامه‌ریزی اصولی و درست بر مشکلات و نارسایی‌های طبیعی و غیرطبیعی همچون خشکسالی، سرمازدگی، طوفان و سیل غالب شویم. چرا که این ظرفیت در مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و دانشگاهی ما وجود دارد که با تولید بذور، گونه‌های درختی و نهال‌های مثمر سعی کنیم تا تولیدات بخش کشاورزی در برابر تغییرات جوی آسیب‌پذیر نباشد.

وی گفت: در عین حال باید به توسعه و افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی از طریق فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و بالابردن رقم پرداختی از محل خسارت وارده از سوی بیمه محصولات کشاورزی استفاده کنیم تا مقابله با بلایای طبیعی و خسارت وارده به درستی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به باغات مشگین‌شهر و اراضی دیم مناطق شمال استان اردبیل خسارت کلی وارد شده به‌طوری که حتی برای تأمین نیازمندی خود امکان برداشت محصولات سردرختی نظیر سیب، زردآلو، هلو و همچنین گندم، جو و سایر محصولات زراعی امکان‌پذیر نیست، خاطر نشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست در این زمینه تلاش کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل رسیده و زمینه برای بهره‌برداری بیشتر از منابع این بخش فراهم آید.

حجتی در ادامه افزود: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در بخش کشاورزی است و جزو 10 استان اول کشور در تولید محصولات زراعی و باغی است و تلاش ما بر این است با رفع برخی موانع و چالش‌های فرارو، تأمین و ارتقای امنیت غذایی و رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات اساسی و حذف واردات فراهم آید.

وی با اشاره به برنامه‌ها و راهبردهای دولت یازدهم بیان کرد: حفاظت و صیانت پایدار از منابع پایه با تأکید بر مهار بحران آب در دشت‌ها و توسعه پایدار همه‌جانبه با اصلاح الگوی کشت و ارتقای بهره‌وری مد نظر و ملاک کار است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.