اولویت های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال اقتصاد و فرهنگ ، تحقق این شعار ملی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ معاون حقوقی ، مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فرهنگ لازمه توسعه و پیشرفت است بنابراین باید با مدیریت جهادی به اشاعه هرچه بیشتر آن کمک کنیم.

نوش آبادی ، ترويج فرهنگ ناب اسلامی و سبک زندگی اسلامی را دو وظيفه مهم شوراهای فرهنگی عمومی اعلام كرد و افزود: شورای فرهنگ عمومی باید از همه ظرفیت های موجود در استان برای تصمیمات و برنامه هایش استفاده کند.

وی با بیان اینکه موفقیت در کارها در گرو همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی در هر استان است افزود: شوراهای فرهنگ عمومی باید جهت گیری های فرهنگی جامعه را تبیین کند و با هوشمندی فرهنگ اسلامی را گسترش دهد.

در ادامه استاندار گیلان توسعه فرهنگی را عاملی برای خودباوری جامعه اعلام کرد و افزود: توسعه فرهنگی در قالب اهميت دادن به ارزش های محلی و ملی بايد بتواند از طريق برنامه ريزی های فرهنگی و اجتماعی به نيازهای معنوی و مادی افراد جامعه پاسخ دهد.

محمد علی نجفی با بيان اينكه فرهنگ هر جامعه ، هويت و موجوديت آن جامعه را تشكيل می دهد ، اظهار داشت : توسعه فرهنگی و اقتصادی بايد همزمان مورد توجه قرار گیرد ./س


 



برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.