استاندار استان مرکزی گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسبان فرهنگ، تاریخ و پیشینه ایران زمین است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی گفت : حفظ، حراست و انتقال میراث فرهنگی برای نسل های آینده یکی از مهمترین وظیفه های دولت ها در تمام دنیا است که دولتمردان و مسوولان باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود : هنرمندان فعال در زمینه صنایع دستی در این استان از نداشتن یک نمایشگاه مناسب برای عرضه تولیدات خود گلایه می کنند که احداث چنین مکانی برای استان باید در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار بگیرد.
وی گفت : میراث فرهنگی و صنایع دستی به جا مانده از نسل های گذشته نماد پیشینه و تاریخ نقاط مختلف ایران زمین است بنابراین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در حراست از این نمادها بیش از پیش تلاش کند.
مقیمی افزود : بازار تاریخی اراک نماد 250 سالگی این شهر است که متاسفانه بسیاری از سراها و تیمچه های آن براثر بی توجهی کاسبان و سازمان های مربوطه در حال تخریب است و از سال گذشته اعتباراتی از سوی استانداری مرکزی برای مرمت و باز سازی این بناها تخصیص داده شد.
وی گفت : اداره کل اقاف و امور خیریه استان مرکزی و کاسبان نیز باید در نگهداری، مرمت و حفظ بازار تاریخی اراک با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همکاری های لازم را انجام دهند.
استاندار استان مرکزی افزود : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید ظرفیت های گردشگری را شناسایی و با تبلیغات گسترده در راستای معرفی این ظرفیت ها به تمام مردم ایران و جهان تلاش کند./س
 
برچسب ها: حفظ ، حراست ، وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.