سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی خبر داد.

ˈپوران غندالیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی شهرستان فیروزکوه در سال 93 که به ریاست معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرماندار برگزار شد، از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان مبلغ دو میلیارد ریال به اداره میراث فرهنگی اختصاص یافت.

وی گفت: از این مبلغ 900 میلیون ریال جهت مرمت ابنیه تاریخی شهرستان، یک میلیارد ریال جهت ایجاد زیرساخت های گردشگری در منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی و 100 میلیون ریال جهت برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی اختصاص یافت.

غندالی افزود: بهسازی مسیرهای پیاده روی تنگه های اول و دوم، نصب نیمکت های استراحت مسافران، محوطه سازی کمپینگ، تجهیز تاسیسات ایجاد شده در کمپینگ از جمله کافی شاپ، نمازخانه، اتاق اورژانس، اتاق نگهبانی و . . . از جمله زیرساخت های مورد نیاز این منطقه تفرجگاهی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گلیم، معرق، معرق چرم، چاپ سنتی، سفال سازی، مرمت چوب و گیوه دوزی از جمله رشته هایی است که دوره های آموزشی آنها با دعوت از اساتید مجرب در شهرستان برگزار می شود.

تنگه واشی یا تنگه ˈساواشیˈ مکانی تفریحی و توریستی است که در حدود 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه واقع است که با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران می باشد.

مناظر زیبا و آب و هوای خوب، تنها بخشی از جذابیت های تنگه واشی است و شاید یکی از جذابترین بخش های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد.

تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار باستانی نیز می باشد که یکی از سه کتبیه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.