صفرعلی براتلو گفت: مشکلات سد ماملو در نشست آینده شورای تأمین استان تهران مطرح خواهد شد تا با حضور سایر دستگاه‌های ذیربط در خصوص جلوگیری از منابع آلاینده حوضه سد ماملو تصمیم گیری لازم شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صفرعلی  براتلو، معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران در بازدید از حوضه آبریز سد ماملو با بیان اینکه وظیفه همه ما مسئولان است که در زمینه مشکلاتی که در خصوص منابع آلاینده آب وجود دارد اقدام جدی انجام دهیم، اظهار داشت: مشکلات سد ماملو در نشست آینده شورای تأمین استان تهران مطرح خواهد شد تا با حضور سایر دستگاه‌های ذیربط در خصوص جلوگیری از منابع آلاینده حوضه سد ماملو تصمیم گیری لازم شود.

در این نشست، "خسرو ارتقایی"، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز با اشاره به اینکه امسال دومین سال پیاپی خشکسالی در تهران است، خاطرنشان کرد: در سال 87 نیز چنین خشکسالی اتفاق افتاد و به همین دلیل مصوبات خوبی در آن زمان در شورای عالی امنیت ملی که دبیر آن روحانی بودند تصویب شد.

ارتقایی سپس افزود: اکنون با توجه به کاهش نزولات جوی و افزایش جمعیت استان به ویژه در شهر تهران، شرایط نه تنها در مقایسه با سال 87 بهتر نشده که بدتر هم شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مهار بحران آبی در استان تهران، گفت: از سال گذشته نشست‌های متعددی در خصوص مدیریت منابع آب با مدیران شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد و برای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی نیز در سدهای لتیان و لار مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین ادغام صورت گرفته در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت را اتفاقی خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: در گذشته برای حل مشکلات آب صنعت استان باید بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف رفت و آمد می‌کردیم اما اکنون با اتفاق خوبی که افتاده است، می‌توان با هماهنگی سازمان‌های ذیربط اقدامات مؤثری در زمینه حفاظت از منابع آب به اجرا گذاشت.

ارتقایی رشد مراکز آلاینده آب از زمان‌های گذشته تاکنون را قارچ گونه و سریع برشمرد و تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط باید با این بحران مقابله کنند و این اقدامی نیست که یک دستگاه به تنهایی بتواند آن را عملی کند و قطعاً نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها است.

در این نشست، همچنین "محمدهادی حیدرزاده" مدیرکل محیط زیست استان تهران اولویت این سازمان را برخورد جدی با کارگاه‌های آب کاری فلزات در حوضه آبریز سد ماملو عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وضعیت ، ماملو ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار