مهران مکوندی گفت: حفاری و تکمیل 26 حلقه چاه در مناطق نفتخیز جنوب در دو ماه نخست امسال توسط ناوگان شرکت ملی حفاری ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری امروز گفت: از این چاهها 12 حلقه توسعه ای، یک حلقه توصیفی و 13 حلقه تعمیری بوده است.

مهران مکوندی افزود: 20 حلقه از این چاه ها در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 3 حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی و 3 حلقه در قالب پروژه ای تکمیل و برای بهره برداری در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این مدت 61 هزار و 949 متر حفاری چاه های نفت و گاز به وسیله ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور انجام شد گفت : از این رقم، 45 هزار و 813 متر مربوط به چاه های توسعه ای،8 هزار و 293 متر چاه های توصیفی، 905 متر چاه اکتشافی و 6 هزار و 938 متر در ارتباط با چاههای تعمیری بوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: در این مدت 30 مورد عملیات جابجایی دستگاههای حفاری نیز انجام شد که شامل 26 دکل خشکی و 4 دکل دریایی بود.

وی با بیان این که هم اکنون ناوگان حفاری این شرکت دارای 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی است، افزود: دستگاههای حفاری این شرکت از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین هستند و در حال حاضر در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی استقرار دارند.

مکوندی گفت: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون بخش عمده ای از عملیات حفاری در گستره شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پروژه های حفاری دریایی را برعهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار