خبرگزاری رویترز گزارش کرد که طبق گزارش آژانس، ایران در حال تکمیل نیروگاهی برای تبدیل گاز اورانیوم با درصد غنای پایین به اکسید که برای ساخت بمب اتم مناسب نیست‌، می‌باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛  گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داد، ایران ظاهراً در حال تکمیل کردن نیروگاهی برای تبدیل مقادیر زیادی از گاز اورانیوم با درصد غنای پایین به اکسید می‌باشد به طوریکه این ماده برای فرایند تبدیل به بمب هسته‌ای چندان مناسب نیست.
 
طبق توافق موقت سال گذشته ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) تا اواخر ماه ژوئیه تهران باید اقداماتی را برای محدود کردن ذخایر گاز اورانیوم خود که به غلظت شکاف‌پذیر بیش از ۵ درصد پالایش شده است صورت دهد و این یکی از مفاد توافق موقت است که کاهش تحریم‌های تهران را به همراه داشت.
 
طبق این گزاش، ایران برای تحقق چنین مفادی، تأسیساتی در نزدیکی شهر اصفهان ساخته بود تا گاز اورانیوم را به پودر تبدیل کند. گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که راه‌اندازی مقدمات نهایی این تأسیسات هم‌اکنون آغاز شده است.
 
بعلاوه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران ۴.۳ تن از گاز اورانیوم با درصد غنای پایین را از نیروگاه غنی‌سازی نطنز به این سایت منتقل کرده‌ است اما اشاره‌ای به زمان تبدیل این گاز به اکسید نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار