شهردار منطقه 22 گفت:اداره سلامت حوزه اجتماعی و فرهنگی منطقه22، همزمان با هفته ملی بدون دخانیات 100 ویژه برنامه متنوع را در محدوده شمال غرب تهران برگزار می‌کند.

قاسم مولایی،  شهردار منطقه 22 در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: از 4 تا 10خرداد ماه در ایران با عنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار "زندگی عاری از دخانیات با خود مراقبتی" نام گذاری شده است. شهرداری تهران نیز با هدف ایجاد شهری بدون دخانیات و تلاش در راستای آگاهی‌سازی و حساس کردن جامعه نسبت به مضرات ناشی از استعمال دخانیات همچنین دستیابی به شهری
سالم با شهروندانی سالم، برنامه‌های ویژه‌ای را بمناسبت این هفته برگزار می‌کند.

وی تصريح كرد: استعمال دخانیات یکی از قابل پیشگیری‌ترین عوامل مرگ و میر در جهان است که سالیانه حدود 6 میلیون نفر قربانی می‌گیرد و بیش از 10 درصد قربانیان غیر سیگاری بوده و بدلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار، جان خود را از دست می‌دهند. اداره سلامت منطقه با توجه فرا رسیدن هفته ملی بدون دخانیات و با هدف حساس سازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان در سنین مختلف در خصوص مضرات ناشی از استعمال دخانیات، سازماندهی و جلب مشارکت شهروندان همچنین ارتقای سطح فرهنگ سلامت در محله های منطقه22، طی
این هفته برنامه های ویژه ای را برای شهروندان اجرا خواهد کرد.

مولایی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت، کوهپیمایی، جشنواره بادبادک‌ها، تقدیر از ترک کنندگان سیگار و تجلیل از حامیان کنترل دخانیات، توزیع بسته‌های سلامت و بروشورهای آموزشی، ارائه خدمات سلامت همچون تست ریه، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، پایش قند و فشار خون، انجام ویزیت پزشکی و ... از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده طی هفته ملی بدون دخانیات در منطقه 22 است. اجرای مسابقات مختلف با موضوع دخانیات، برگزاری نمایش و تئاتر‌های میدانی، پیاده‌روی و دوچرخه سواری نمادین، تشکیل تورهای تفریحی آموزشی با موضوع مبارزه با دخانیات، بازدید از کمپ بانوان خودمعرف برای ترک اعتیاد (تولد دوباره) همچنین برگزاری همایش، کارگاه و کلاسهای آموزشی با موضوعات مرتبط و بر اساس روز شمار در خانه ‌های سلامت و سراهای محله‌های 9 گانه، مدارس، مساجد، مراکز آموزشی، بوستان‌ها ،ارسال پیامک و ... نیز برنامه‌هایی است که پیش بینی می‌شود با استقبال شهروندان مواجه شود.»

شهروندان علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های عنوان شده می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به خانه‌های سلامت محله‌های 9 گانه منطقه مراجعه کنند.

برچسب ها: هفته ، برنامه ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار