نیروی هوایی آمریکا در صدد فرستادن 12 جنگنده به کره‌جنوبی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروسیا الیوم، طی بیانیه‌ای که امروز از سوی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام منتشر گردید، گفته شده است: نیروی هوایی آمریکا با ورود به ماه ژوئن قصد دارند تا به پایگاه "کونسان" کره جنوبی که در فاصله 274 کیلومتری پایتخت سئول می‌باشد ، 12 جنگنده از نوع F-16 بفرستد تا به مدت 4 ماه در این پایگاه باشد.

این بیانیه می گوید: واشنگتن این کار را به منظور تأکید بر پایبندی خود در مسأله تأمین امنیت و ثبات در آسیا و اقیانوس آرام انجام خواهد داد.

این درحالی است که ارتش آمریکا همچنین اقدام به مستقر ساختن دو پهپاد استراتژیک از نوع "گلوبال هاوک" در پایگاه هوایی"میساوا" آمریکا که در شمال شرق جزیره هونشو ژاپن واقع است کرده است.

انتظار می‌رود که این پهپادها اقدام به پروازهای منظمی به منظور انجام عملیات‌های شناسایی برای پیگیری اوضاع بر فراز چین و کره شمالی از ابتدای ماه ژوئن بکند.

شایان ذکر است که پهپادهای گلوبال هاوک قادر هستند تا به طور متناوب و به مدت 30 ساعت از ارتفاع 15 تا 18 کیلومتری عملیات شناسایی انجام دهند و رادار این پهپادها قادراست تا در هر شرایطی کار کند و این پهپادها می‌توانند تا تصاویری فوتوگرافیک را با دقت 0.3 متر گرفته و به مرکزی در ایالات متحده که از آنجا کنترل می‌گردد بفرستند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار