مراتی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون پروژههای تحقیقاتی نساجی به حوزه برندسازی ورود پیدا نکرده است زیرا نیازمند دامنه وسیعی از اطلاعات و آمار و همچنین هزینه زیادی است.
وی گفت: تا یک برند در کشور جا بیفتد چندین سال طول خواهد کشید و در این زمینه تا کنون پژوهشکده ورود پیدا نکرده است و در حال حاضر فقط از یک پروژه برای برندسازی حمایت میشود.
مراتی با اشاره به اینکه در بخش قالی بافی ما از پشم خوبی استفاده میکنیم گفت: ما برای تولید پوشاک از کشور استرالیا و نیوزلند واردات انجام میدهیم که این به دلیل عدم فرآوری این محصول در کشور است.
وی در ادامه اضافه کرد: هنوز جای کار بسیاری درتغییر فرآیند فرآوری نژاد گوسفند و ... وجود دارد تا به مزایای کامل برسد و همچنین دستگاهها،کارخانجات و مدیریتهای جدید لازم است تا این عیوب بر طرف شود.
مراتی با اشاره به این که هیچ محدودیتی از لحاظ تکنولوژی، دانش فنی در این زمینه وجود ندارد گفت:البتهسرمایهگذاری در بخش نانو ریسک بالایی دارد.
مراتی با توجه ریسک سرمایهگذاری در بخش نانو افزود: به خاطر این مسئله هنوز شرکتها رغبت نمیکنند از تحقیق و تولید محصولات زیر حمایت کنند و در بعضی صنایع نانو ورود پیدا نکرده است.
وی در پایان یادآور شد: باید در تخصیص بودجه و نحوه ارائه آن تجدید نظرهایی صورت گیرد تا ما در آینده شاهد کارایی بیشتر این فناوری در صنعت باشیم.
انتهای پیام/