علی اکبر مراتی گفت: تاکنون پروژههای تحقیقاتی نساجی به حوزه برندسازی ورود پیدا نکرده‌اند زیرا نیازمند دامنه وسیعی از اطلاعات و آمار و همچنین هزینه بر است.

مراتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون پروژه‌های تحقیقاتی نساجی به حوزه برندسازی ورود پیدا نکرده است زیرا نیازمند دامنه وسیعی از اطلاعات و آمار و همچنین هزینه زیادی است.

وی گفت: تا یک برند در کشور جا بیفتد چندین سال طول خواهد کشید و در این زمینه تا کنون  پژوهشکده ورود پیدا نکرده است و در حال حاضر فقط از یک پروژه برای برندسازی حمایت می‌شود.

مراتی با اشاره به اینکه در بخش قالی بافی ما از پشم خوبی استفاده می‌کنیم گفت: ما برای تولید پوشاک از کشور استرالیا و نیوزلند واردات انجام می‌دهیم که این به دلیل عدم فرآوری این محصول در کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: هنوز جای کار بسیاری درتغییر فرآیند فرآوری نژاد گوسفند و ... وجود دارد تا به مزایای کامل برسد و همچنین دستگاهها،کارخانجات و مدیریتهای جدید لازم است تا این عیوب بر طرف شود.

مراتی با اشاره به این که هیچ محدودیتی از لحاظ تکنولوژی، دانش فنی در این زمینه وجود ندارد گفت:البتهسرمایه‌گذاری در بخش نانو ریسک بالایی دارد.

مراتی با توجه ریسک سرمایه‌گذاری در بخش نانو افزود: به خاطر این مسئله هنوز شرکتها رغبت نمی‌کنند از تحقیق  و تولید محصولات زیر حمایت کنند و در بعضی صنایع نانو ورود پیدا نکرده است.

وی در پایان یادآور شد: باید در تخصیص بودجه و نحوه ارائه آن تجدید نظرهایی صورت گیرد تا ما در آینده شاهد کارایی بیشتر این فناوری در صنعت باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار