رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بستری بیماران با اجرای بسته‌های حمایتی هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فرهاد پورفرضی دیروز در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت که با هفت بسته متفاوت همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز از 15 اردیبهشت ماه شروع شده با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی گفت: با پرداخت سهم سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها این طرح با پنج بسته حمایتی از نیمه اردیبهشت ماه شروع شده و از ابتدای خرداد نیز دو بسته جدید در این راستا در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، بسته‌های جدید اجرایی را مربوط به پزشکان مقیم در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مراکز بیمارستانی بیش از 64 تخت اعلام کرد و افزود: در کنار آن بسته حمایتی از پزشکان حاضر و ماندگار در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی محروم و روستایی اجرا می‌شود که براساس آن پزشک مقیم در این مناطق مزایای دوگانه‌ای را دریافت می‌کنند.

پورفرضی با بیان اینکه در این مدت بیش از دو هزار و 300 مراجعه به اورژانس انجام شده و 290 مورد بستری نیز در مراکز بیمارستانی انجام شده است، خاطر نشان کرد: این وضعیت به نسبت سال‌های گذشته هفت تا هشت درصد افزایش یافته که علت آن نیز کاهش هزینه‌های بستری و به حداقل رساندن هزینه‌ها در این زمینه است که حتی در برخی حوزه‌ها به صفر رسیده است.

وی هزینه گزاف تأمین دارو و نیازمندی بیماران را در مراکز بیمارستانی بیان کرد و ادامه داد: دیگر نیازی نیست که بیماران خارج از بیمارستان دارو و تجهیزات اعمال جراحی را تأمین کنند که این خود به کاهش هزینه‌ها کمک کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، رایگان شدن زایمان طبیعی را نیز یکی از بسته‌های مورد حمایت مردم و مخاطبان بیان کرد و یادآور شد: در قالب طرح تحول نظام سلامت، زایمان طبیعی مادران باردار رایگان است که در این حوزه ما شاهد کاهش پنج درصدی اعمال سزارین و همچنین افزایش 20 درصدی زایمان طبیعی در سطح استان هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در پایان بیان کرد: ‌امیدواریم با اجرایی شدن تمامی بسته‌های حمایتی طرح تحول نظام سلامت بتوانیم به کاهش هزینه‌های بیماران کمک کرده و دغدغه‌های خانواده‌ها را در این زمینه کاهش دهیم.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.